کد خبر: 483304
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۱۰:۲۱:۰۰
| |

توافق ژاپن، آمریکا و کره جنوبی برای همکاری نزدیک در قبال کره شمالی

موتگی توشیمیتسو، وزیر خارجه ژاپن، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و چونگ اویی یونگ وزیر خارجه کره جنوبی در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای گروه هفت به توافق رسیدند که از کره شمالی بخواهند به الزاماتی که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل برای این کشور تصریح کرده، پایبند باشد.

توافق ژاپن، آمریکا و کره جنوبی برای همکاری نزدیک در قبال کره شمالی
کد خبر: 483304
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۱۰:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| دیپلمات های ارشد ژاپن، آمریکا و کره جنوبی توافق کردند که برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی همکاری نزدیک با هم داشته باشند.

به گزارش ایرنا، تلویزیون ژاپن روز پنجشنبه گزارش کرد: موتگی توشیمیتسو، وزیر خارجه ژاپن، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و چونگ اویی یونگ وزیر خارجه کره جنوبی روز گذشته /چهارشنبه / در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای گروه هفت با هم دیدار کردند.

این نخستین نشست وزیران خارجه این سه کشور پس از آغاز به کار جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در ماه ژانویه سال جاری است.

در شروع این گفت و گوها، بلینکن سیاست آمریکا در قبال کره شمالی را، که اخیرا دولت بایدن آن را بازنگری کرده، به تفصیل توضیح داد.

موتگی ضمن استقبال از این سیاست گفت: این خط مشی هدف خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره را کاملا حفظ می کند و متعهد می شود که تلاش برای تضمین امنیت متحدان آمریکا را افزایش دهد.

موتگی همچنین گفت آمریکا در حالی که هماهنگی نزدیک با ژاپن و کره جنوبی را حائز اهمیت می شمارد، در چنین تلاش هایی هم ایفای نقش کرده است.

این سه دیپلمات به توافق رسیدند که از کره شمالی بخواهند به الزاماتی که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل برای این کشور تصریح کرده، پایبند باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها