کد خبر: 483323
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

گفت‌وگوی تلفنی مقامات تاجیکستان و ارمنستان؛ درگیرهای مرزی محور مذاکرات

سراج الدین مهر الدین وزیر امور خارجه تاجیکستان و آرا آیوازیان سرپرست وزارت امور خارجه ارمنستان  در یک تماس تلفنی آخرین وضعیت منطقه را مورد بررسی قرار دادند و مهرالدین به همتای خود در مورد درگیری‌های اخیر در مرز با قرقیزستان و توافقات حاصل شده در زمینه تثبیت اوضاع، اطلاعاتی را ارائه کرد.

گفت‌وگوی تلفنی مقامات تاجیکستان و ارمنستان؛ درگیرهای مرزی محور مذاکرات
کد خبر: 483323
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر امور خارجه تاجیکستان و سرپرست وزارت امور خارجه ارمنستان در تماس تلفنی با یکدیگر آخرین وضعیت مرزهای منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهر الدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان و «آرا آیوازیان» سرپرست وزارت امور خارجه ارمنستان در یک تماس تلفنی آخرین وضعیت منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

مهرالدین به همتای خود در مورد درگیری‌های اخیر در مرز با قرقیزستان و توافقات حاصل شده در زمینه تثبیت اوضاع، اطلاعاتی را ارائه کرد.

وی در ادامه حسن نیت طرف تاجیکستان برای حل و فصل مسائل مرزی با قرقیزستان تنها از طریق مذاکره و پیدا کردن راه حل‌هایی قابل قبول برای هر دو طرف و با در نظر گرفتن منافع ملی این کشورها تاکید کرد.

آیوازیان به نوبه خود از روند مذاکرات تاجیکستان و قرقیزستان و توافقات طرفین در مورد آتش بس استقبال کرد.

طرفین همچنین برخی موضوعات مهم در دستور کار همکاری دوجانبه تبادل نظر کرده و در مورد جلسه آتی وزرای امور خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی که 18-19 می امسال در «دوشنبه» برنامه ریزی شده است، را بررسی کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها