کد خبر: 483332
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۱۱:۲۶:۰۰
| |

گاردین گزارش داد:

کوبای تحت تحریم، کوچک‌ترین کشور تولید کننده واکسن کرونا

روزنامه انگلیسی گاردین در مقاله ای با عنوان خیز بلند کوبا برای تولید واکسن‌های داخلی کرونا با اشاره تلاش‌های کوبا برای تولید واکسن‌های بومی علیه بیماری کووید-19 به رغم تحریم‌های آمریکا و شرایط اقتصادی دشوار ناشی از همه‌گیری تاکید کرد.

کوبای تحت تحریم، کوچک‌ترین کشور تولید کننده واکسن کرونا
کد خبر: 483332
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۱۱:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| نشریه گاردین نوشت: کوبا به رغم تحریم‎های آمریکا می‌تواند به کوچکترین کشور جهان که دارای واکسن تولید داخل است، تبدیل شود.

به گزارش ابرنا، روزنامه انگلیسی گاردین در مقاله ای با عنوان «خیز بلند کوبا برای تولید واکسن‌های داخلی کرونا» با اشاره تلاش‌های کوبا برای تولید واکسن‌های بومی علیه بیماری کووید-19 به رغم تحریم‌های آمریکا و شرایط اقتصادی دشوار ناشی از همه‌گیری تاکید کرد.

گاردین نوشت: از 27 نامزد واکسن علیه ویروس کرونا که در سطح بین‌الملل در مرحله نهایی آزمایش‌ها هستند، دو مورد متعلق به کوبا است.

به نوشته این نشریه انگلیسی، این جزیره کارائیب که حدود 60 سال تحت محاصره آمریکا بوده است، می‌تواند به کوچکترین کشور جهان که دارای واکسن تولید داخل است، تبدیل شود.

گاردین همچنین با اشاره به اینکه در صورت موفقیت آمیز بودن کارآزمایی‌های بالینی واکسن‌های کوبا، شهروندان این کشور مشکلی در دریافت واکسن نخواهند داشت، نوشت: کوبا از زیر ساخت‌های پلی کلینیک و مراکز بهداشتی بسیار بالایی برخورداد بوده به طوری که نسبت آمار پزشکان به ازای هر ساکن این کشور، بالاترین میزان در سطح جهان است.

دست‌کم طی یک دهه گذشته، دولت کوبا توانسته‌ است با تولید و انجام واکسیناسیون در طرح‌های ملی خود، کشور را از بیماری‌هایی مانند دیفتری، کزاز، اوریون، سیاه‌سرفه و ... حفظ کند.

در حال حاضر کوبا همزمان چهار نوع واکسن سوبرانا 01، سوبراناپلاس، مامبیسا و ابدالا را در برنامه تولید خود دارد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، از سال 2010 به این سو، دست‌کم 40 هزار دانش‌آموخته رشته‌های گوناگون علوم پزشکی کوبا، در بیش از 68 کشور جهان به ارائه خدمات پرداختند و فقط در سال 2004 (1383 خورشیدی)، دو میلیون نفر از مردم 34 کشور قاره آمریکا، از خدمات پزشکی و برون‌مرزی کوبا استفاده کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها