وزیر خارجه فرانسه با رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرد

جان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه که به لبنان رفته با میشل عون رئیس‌جمهور این کشور در کاخ بعبدا (کاخ ریاست‌جمهوری) دیدار کرد.

وزیر خارجه فرانسه با رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرد
کد خبر: 483343
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۱۲:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه فرانسه که به منظور رایزنی درباره وضعیت کنونی لبنان (مشکل تشکیل دولت)، وارد این کشور شده با رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرد.

به گزارش فارس، «جان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه که به لبنان رفته با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور در کاخ بعبدا (کاخ ریاست‌جمهوری دیدار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، لودریان پس از دیدار با عون بدون اینکه حرفی درباره محتوای این دیدار بزند، کاخ بعبدا را ترک کرد.

لبنان از تابستان سال گذشته که انفجار بزرگ بیروت به وقوع پیوست و دولت حسان دیاب استعفا کرد، با دولت پیشبرد امور اداره می‌شود. «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در پی انفجار بیروت در آگوست سال گذشته چند بار به لبنان سفر کرد و بنا به گفته خودش طرحی برای نجات این کشور و تشکیل دولت ارائه کرد اما این طرح به دلیل اختلافات داخلی میان احزاب لبنانی تاکنون راه به جایی نبرده است.

بر اساس گزارش روزنامه لبنانی «اللواء»، لودریان گفته این کشور به سیاسیون لبنانی که در روند تشکیل دولت سنگ‌اندازی می‌کنند یا در فساد نقش دارند اجازه ورود به فرانسه نخواهد داد. منابع سیاسی لبنانی امید دارند این اظهارات پرونده تشکیل دولت در لبنان را که دچار رکود شده به جلو ببرد.

روزنامه الشرق‌الاوسط هم نوشت، لودریان با این اظهارات به طرف‌های محلی در لبنان پیام فرستاد که طرح فرانسه تنها طرح باقیمانده روی میز مشورت‌ برای تشکیل دولت است و بهتر است در مواضع خود بازبینی کنند زیرا گزینه جایگزین این طرح، سقوط لبنان خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها