کد خبر: 483352
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۱۲:۲۰:۰۰
| |

تحلیلگر اسرائیلی:

کابینه لاپید، کابینه انتقام از نتانیاهو خواهد بود

یک تحلیلگر اسرائیلی در انتقاد از سیاست‌های نتانیاهو به دنبال بحران تشکیل کابینه در این رژیم تصریح کرد: تمام جنازه‌های سیاسی که نتانیاهو فکر می‌کرد آنان را در کنار جاده رها کرده و از خونریزی خواهند مُرد، پس از اینکه لاپید مأمور تشکیل کابینه شد، دوباره زنده شده‌اند.

کابینه لاپید، کابینه انتقام از نتانیاهو خواهد بود
کد خبر: 483352
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۱۲:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک تحلیلگر صهیونیست بر این باور است که مأمور جدید تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی، کابینه‌ای تشکیل خواهد داد که برای انتقامگیری از نخست وزیر کنونی این رژیم است.

به گزارش فارس، مسئله تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی به یک بحران بزرگ تبدیل شده است؛ به نحوی که صهیونیست‌ها هنوز موفق به انجام این مسئله نشده‌اند.

«رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه «یائیر لاپید»، رئیس حزب «یش عتید» را مسئول تشکیل کابینه کرد.

این در حالی است که شامگاه گذشته ضرب‌الاجل «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه به پایان رسید.

«آمیت سالونیم» تحلیلگر اسرائیلی با انتشار یادداشتی در پایگاه عبری «واللا» تأکید کرد: «لاپید که مأمور تشکیل کابینه اسرائیل شده و برای موفقیت در این مأموریت، راه‌ها به روی او باز است».

سالونیم در انتقاد از سیاست‌های نتانیاهو تصریح کرد: «تمام جنازه‌های سیاسی که نتانیاهو فکر می‌کرد آنان را در کنار جاده رها کرده و از خونریزی خواهند مُرد، پس از اینکه لاپید مأمور تشکیل کابینه شد، دوباره زنده شده‌اند».

وی با بیان اینکه کابینه لاپید، «کابینه تغییر نیست، بلکه کابینه‌ای برای انتقام کامل» از نتانیاهوست، خاطر نشان کرد، لاپید امیدوار است کابینه‌ای تشکیل دهد که بیشترین گستره ائتلاف سیاسی را در خود داشته باشد.

این تحلیلگر صهیونیست بر این باور است که امکان تشکیل کابینه به ریاست لاپید، از سایر احتمالات، منطقی‌تر است؛ زیرا امروز همه صهیونیستها «از بنیامین نتانیاهو، متضرر شدند و به همین دلیل، علیه او بسیج شده‌اند و اختلافات را کنار گذاشته‌اند».

بعد از برگزاری یک انتخابات نیمه‌تمام دیگر در ماه مارس در فلسطین اشغالی، نه نتانیاهو و نه هیچ‌یک از رقیبانش قادر به تشکیل کابینه نبودند، اما نظر اکثریت قانونگذاران رژیم صهیونیستی این بود که رئیس این رژیم، بار دیگر نتانیاهو را مأمور تشکیل کابینه کند.

نتانیاهو بعد از چند هفته رایزنی با طرف‌های مختلف پیشنهادهای مختلفی از جمله استعفای موقت از سمتش را مطرح کرد اما این پیشنهادات به او کمکی برای عبور از مخالفت‌ها نکرد و او سرانجام در تشکیل کابینه شکست خورد.

نتانیاهو اکنون باید امیدوار باشد که رقیبانش هم نتوانند کابینه تشکیل دهند تا رژیم صهیونیستی مجبور به برگزاری پنجمین انتخابات از سال 2019 شود. چنین سناریویی نتانیاهو را که از ماه مه 2020 درگیر محاکمه در پرونده‌های فساد است، دست‌کم تا چند ماه دیگر در قدرت نگاه خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها