کد خبر: 483368
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۱۳:۱۴:۰۰
| |

مراکش آماده توسعه روابط با اسرائیل است

اظهارات ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در مصاحبه با کانال کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (AIPAC) در یوتیوب و در آستانه اولین حضور رسمی مراکش در یک رویداد این کمیته مطرح شد.

مراکش آماده توسعه روابط با اسرائیل است
کد خبر: 483368
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۱۳:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر امور خارجه مراکش با تاکید بر اینکه همه ابزارهای همکاری با تل آویو و نیز اراده سیاسی برای آن وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که "خیلی زود" دیدارهای سطح بالایی میان دو طرف انجام شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، اظهارات ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در مصاحبه با کانال "کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (AIPAC) در یوتیوب و در آستانه اولین حضور رسمی مراکش در یک رویداد این کمیته مطرح شد.

آیپک قدرتمندترین لابی اسرائیلی در ایالات متحده است و در دولت‌های آمریکا و همچنین در کنگره نفوذ گسترده‌ای دارد.

بوریطه افزود: ما در تعهدات خود صادقانه عمل می‌کنیم، زیرا ما تصمیم (عادی سازی با اسرائیل) را از روی رضایتمندی اتخاذ کردیم و تا آنجا که ممکن است در توسعه همکاری‌های دو جانبه پیش خواهیم رفت.

در تاریخ 10 دسامبر، رژیم صهیونیستی و مراکش از سرگیری روابط دیپلماتیک خود را پس از تعلیق آن در سال 2000 اعلام کردند.

در 22 همین ماه، سعد الدین العثمانی، نخست وزیر مراکش در اولین سفر یک هیات رسمی اسرائیلی-آمریکایی به رباط، پایتخت این کشور، "اعلامیه مشترک" را درباره روابط کشورش، اسرائیل و ایالات متحده امضا کرد.

مراکش پس از امارات، بحرین و سودان ، چهارمین کشور عربی بود که طی سال 2020 موافقت کرد تا روابط خود را با اسرائیل عادی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها