برگزاری انتخابات پارلمانی در اسکاتلند

رای‌دهندگان در اسکاتلند و ولز امروز -پنج‌شنبه- به پای صندوق‌های رای رفتند تا با شرکت در انخابات پارلمانی سرنوشت اتحادیه بریتانیا را تعیین کنند. 

برگزاری انتخابات پارلمانی در اسکاتلند
کد خبر: 483374
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۱۳:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| رای‌دهندگان در اسکاتلند و ولز ‌برای شرکت در انتخابات پارلمانی و تعیین سرنوشت اتحادیه بریتانیا به پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، رای‌دهندگان در اسکاتلند و ولز امروز -پنج‌شنبه- به پای صندوق‌های رای رفتند تا با شرکت در انخابات پارلمانی سرنوشت اتحادیه بریتانیا را تعیین کنند.

شهروندان در اسکاتلند و ولز از ساعت شش صبح به وقت محلی تا ساعت 9 شب فرصت حضور در انتخابات را دارند.

بر اساس نظر سنجی‌ها پیش‌بینی می‌شود که حزب ملی اسکاتلند، حامی استقلال این کشور مجددا در انتخابات پیروز شود اما هنوز مشخص نیست که بتواند اکثریت کرسی‌های پارلمان اسکاتلند را کسب کند.

«نیکولا استورجن»، رهبر حزب ملی اسکاتلند پیشتر اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات برای شهروندان این کشور امکان رای دادن درباره لزوم استقلال ‌یا عدم استقلال از بریتانیا را فراهم می‌کند.

استورجن باید منتظر بماند تا اسکاتلند بتواند ویروس کرونا را برای برگزاری همه‌پرسی مهار کند. اسکاتلند پیشتر با 55 درصد آرا در سال 2014 به ابقا در بریتانیا رای داده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها