رئیس پنتاگون:

همه پیمانکاران نظامی افغانستان را ترک می‌کنند

وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران گفت، پیمانکاران نظامی مانند دیگر نیروهای آمریکایی افغانستان را ترک خواهند کرد.

همه پیمانکاران نظامی افغانستان را ترک می‌کنند
کد خبر: 483471
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۰۸:۳۹:۴۲

اعتمادآنلاین| «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پنجشنبه شب گفت، پیمانکاران نظامی نیز افغانستان را ترک خواهند کرد.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «رویترز»، رئیس پنتاگون با اشاره به اینکه روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان همچنان ادامه دارد گفت، خروج پیمانکاران از این کشور نیز طبق برنامه انجام خواهد شد.

در حال حاضر چیزی حدود 6150 پیمانکار آمریکایی و 4600 پیمانکار نظامی از سایر کشورها، تا ماه آوریل در افغانستان حضور داشته‌اند.

آستین در ادامه مدعی شد نیروهای افغان بدون حمایت نیروهای آمریکایی در مواجهه با خیزش مجدد طالبان با چالش مواجه خواهند شد.

رئیس پنتاگون افزود، فعلاً برنامه‌ای برای شلیک به یک موشک فضاپیمای چینی که چندی پیش حین بازگشت به زمین از کار افتاده است وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه بقایای این موشک احتمالاً تا روز شنبه یا یکشنبه به زمین می‌رسد، درخصوص فرود آن‌ها در آب‌های باز ابراز امیدواری کرد.

از سوی دیگر، «مارک مایلی» رئیس ستاد ارتش آمریکا نیز در این نشست خبری گفت، این احتمال وجود دارد که ارتش آمریکا، آموزش نیروهای نظامی افغان را در سایر کشورها ادامه دهد.

مایلی افزود، برای پشتیبانی از نیروی هوایی افغانستان که برای نگه‌داری، تعلیم و تعمیرات به حضور آمریکا متکی است، چاره‌ای اندیشیده نشده است.

رئیس ستاد ارتش آمریکا در ادامه گفت، کمک‌های آمریکا ممکن است همچنان از خارج از افغانستان ادامه یابد اما این گزینه نیز وجود دارد که برخی از قراردادها به طرف‌های افغان واگذار شود.

دومین پایگاه نظامی نیروهای خارجی تحت عنوان «مایک اِسپن» روز چهارشنبه به نیروهای ارتش افغانستان واگذار شد. این کمپ در منطقه مسئولیت تیپ 209 ارتش شاهین افغانستان قرار دارد.

پیش از این پایگاه آنتونیک در تیپ 215 ارتش میوند در ولایت هلمند از سوی نیروهای آمریکایی به نیروهای افغان واگذار شده بود.

روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان در اول ماه می رسما آغاز شده است. قرار است بیش از 9000 نیروی خارجی تا 11 سپتامبر افغانستان را ترک کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها