کد خبر: 483509
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۱۰:۵۳:۴۲
| |

اوکراین:

دولت بایدن به مقابله با اقدامات روسیه متعهدتر است

وزیر خارجه اوکراین دولت فعلی آمریکا را متعهدتر از دولت‌های پیشین این کشور در مقابله با روسیه دانست.

دولت بایدن به مقابله با اقدامات روسیه متعهدتر است
کد خبر: 483509
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۱۰:۵۳:۴۲

اعتمادآنلاین| دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین گفت: دولت کنونی آمریکا نسبت به دولت‌های پیشین به مقابله با روسیه متعهدتر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر این اساس، وزیر خارجه اوکراین در پاسخ به سوال مجری سی ان ان که از وی پرسید: آیا معتقدید رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ در رابطه با روابط بین آمریکا و اوکراین وارد رفتار مجرمانه شده بود؟، پاسخ داد: من یک وکیل نیستم تا بتوانم قضاوت خود را درباره رفتار مجرمانه جولیانی اعلام کنم. من نمی‌توانم توصیفی از این موضوع داشته باشم. اما او در حال حرکت در جهت اهداف سیاسی خود بود. او وضع موجود را برای اوکراین و روابط آن با آمریکا به خطر انداخت. من بهترین تلاش خود را برای اینکه در این دام نیفتیم به کار گرفتم تا حمایت هر دو حزب آمریکا را داشته باشیم.

مجری در ادامه از وزیر خارجه اوکراین پرسید: می‌توانید به ما بگویید که آیا اف بی آی یا دیگر نهاد‌های تحقیقاتی در آمریکا برای تحقیقات درباره اقدامات جولیانی از اوکراین درخواست کمک کرده اند؟ دیمیتری کولبا پاسخ داد: تا آنجا که می‌دانم این درخواست وجود نداشته است. ما از هیچ درخواست حقوقی در این رابطه آگاه نیستیم.

مجری شبکه سی ان ان در ادامه سوالات خود پرسید: در زمان دولت اوباما که جو بایدن معاون وی بود آن‌ها از بیم تحرکات روسیه، تسلیحات تهاجمی به اوکراین ندادند. به نظر شما شرایط فعلی چه تغییری کرده است؟

وزیر خارجه اوکراین پاسخ داد: نظر من این است که دولت اوباما به گذشته مربوط می‌شود. دولت بایدن مربوط به امروز است. دولت کنونی آمریکا نسبت به دولت‌های پیشین خود را متعهدتر به مقابله با روسیه می‌داند و ما از این مسئله استقبال می‌کنیم.

گفتنی است با تشدید تنش‌ها میان کی یف و مسکو، و نیز استقرار نظامیان روسیه در مرز‌های اوکراین برای حفظ بازدارندگی، مقامات غربی خواهان کاهش تنش‌ها میان دو طرف شدند.

پیشتر جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تمامی طرف‌ها خواست به توافق مینسک درباره اوکراین پایبند باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها