احمدآخوندی،مدیر انتشارات دارالکتب الاسلامیه مطرح کرد:

نمایشگاه مجازی قرآن امکانات خوبی برای ناشران فراهم کرده است

مدیر انتشارات دارالکتب الاسلامیه گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن در شرایط فعلی، با وجود بیماری کرونا به‌ویژه برای ناشران بهترین راه است.

نمایشگاه مجازی قرآن امکانات خوبی برای ناشران فراهم کرده است
کد خبر: 483523
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۱۱:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم از روز شنبه یازدهم اردیبهشت 1400 آغاز شد و تا روز دوشنبه بیستم اردیبهشت برپا خواهد بود و ممکن است به دلیل استقبال مخاطبان، چند روز دیگری نیز این نمایشگاه تمدید شود.

به گزارش مهر، در بخش فروش این نمایشگاه ناشران آثار قرآنی، دینی و انقلاب و دفاع مقدس آثار خود را عرضه کرده‌اند و مخاطبان می‌توانند با بهره‌مندی از بیست درصد تخفیف و همچنین ارسال رایگان به در منزل، کتاب‌های خود را خریداری کنند.

مخاطبانی که از اینترنت همراه اول استفاده می‌کنند، نیز هنگام حضور در نمایشگاه مجازی هزینه‌ای را برای اینترنت پرداخت نخواهند کرد. همچنین برای علاقه‌مندانی که به هیچ عنوان به اینترنت دسترسی ندارند، اما مشتاق به حضور و خرید از نمایشگاه قرآن هستند، نیز تمهیدی اندیشیده شده است. این دسته از مخاطبان می‌توانند با برقراری ارتباط با مرکز تماس نمایشگاه از طریق همیاران خرید، به ثبت سفارشات خود بپردازند.

درباره نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم با مرتضی احمد آخوندی مدیر انتشارات دارالکتب الاسلامیه، از پیشکسوتان صنعت نشر ایران گفت‌وگوی کوتاهی داشته‌ایم که درباره این نمایشگاه گفت: نمایشگاه قرآن کریم هر سال در ماه مبارک رمضان، به صورت فیزیکی و با حضور ناشران و مخاطبان در مصلی امام خمینی برگزار می‌شد؛ اما به دلیل شیوع بیماری کوویید 19 در جهان و تعطیلی بسیاری از مشاغل و فعالیت‌ها، سال گذشته این نمایشگاه نیز به صورت فیزیکی برگزار نشد.

وی افزود: اما خدای را شکر که امسال نمایشگاه قرآن کریم همانند نخستین نمایشگاه مجازی تهران، در بستر فضای مجازی با حضور همه ناشران قرآنی در حال برگزاری است. یکی از محاسن برگزاری نمایشگاه قرآن به صورت مجازی این است که همه مردم در از سراسر کشورمان می‌توانند از این موقعیت بهره‌مند شوند.

مدیر انتشارات دارالکتب الاسلامیه در ادامه با اشاره به مزایای برگزاری نمایشگاه قرآن در فضای مجازی گفت: سابق بر این، نمایشگاه مجازی قرآن تنها در تهران برگزار می‌شد از این رو که در ماه مبارک رمضان بود و مخاطبان که اهل قرآن هستند کمتر مسافرت می‌کردند همه مردم نمی‌توانستند از این فرصت ویژه استفاده کنند.

وی ادامه داد: البته نمایشگاه قرآن در شهرهای دیگر نیز برگزار می‌شد اما نه به آن اهمیت که در مرکز بود. ولی اکنون نمایشگاه مجازی قرآن شرایطی را فراهم کرد تا همه مخاطبان از همه جای ایران به آن دسترسی پیدا کنند و به نظر من کاری مفید است.

احمدآخوندی در پایان گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن در شرایط فعلی و با وجود بیماری کرونا به ویژه برای ناشران بهترین راه است. از طرفی هم روش مناسبی برای مخاطبان بوده از این رو که با وجود این بیماری قصد نداریم مردم را در یک جا گردهم جمع کنیم تا عاملی بر افزایش این بیماری شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها