کد خبر: 483533
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۱۱:۲۹:۴۷
| |

انفجار بمب های جنگ دوم جهانی در روسیه همچنان قربانی می گیرد

با وجود گذشت بیش از 75 سال از جنگ دوم جهانی، هنوز انفجار مهمات باقی مانده از این جنگ تلفات انسانی می گیرد بطوری که دو نفر دیگر هم بر اثر انفجار بمب در روسیه کشته شدند.

انفجار بمب های جنگ دوم جهانی در روسیه همچنان قربانی می گیرد
کد خبر: 483533
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۱۱:۲۹:۴۷

اعتمادآنلاین| یک مقام شهرداری شهر ولگاگراد به رسانه های روسی گفت: انفجار بمب باقی مانده از دوره جنگ دوم جهانی در منطقه گورودیشنسکی در حومه ولگاگراد رخ داد.

به گزارش ایرنا، بر اثر انفجار بمب دو نفر شامل یک فرد 60 ساله و یک نوجوان 15 ساله کشته شدند.

این افراد عضو یک گروه کاوشگر با 12 نفر عضو برای یافتن آثار باقی مانده از جنگ دوم جهانی بودند که از 10 روز پیش به کاوش منطقه می پرداختند.

شهر ولگاگراد واقع در منطقه ولگای روسیه در دوره شوروی استالینگراد نامیده می شد که به دلیل وقوع نبرد به همین نام در جنگ دوم جهانی معروف بود.

در نبرد استالینگراد، ارتش آلمان نازی و متحدان آن شامل ایتالیا، رومانی، مجارستان و کروواسی (منطقه کروواسی از یوگسلاوی سابق) به‌منظور فتح شهر استالینگراد (ولگاگراد کنونی) به آن حمله کردند.


نبرد استالینگراد یکی از بزرگترین شکست های ارتش آلمان نازی بود و فیلد مارشال «فون پاولوس» (Von Paulus) فرمانده ارتش ششم ورماخت (ارتش آلمان نازی) به همراه 300‌هزار نظامی ازجمله 2500 افسر عالی رتبه که 24 نفر از آنها را ژنرال‌ها تشکیل می‌دادند، تسلیم ارتش شوروی شدند.

مورخان از نبرد استالینگراد به عنوان نقطه عطفی در روند جنگ جهانی دوم یاد می کنند.

ارتش ششم به فرماندهی ژنرال «فون پاولوس» از نظامیان کارکشته‌ای تشکیل شده بود که قابلیت‌های خود را پیش‌تر در بلژیک و لهستان به اثبات رسانده بودند.


آلمانی‌ها با استفاده از تاکتیک حمله برق‌آسا به سرعت ارتش سرخ را در همان روزهای نخست به عقب بردند. هم‌زمان متحدان آلمان از جمله ایتالیا، رومانی و مجارستان ارتش ششم را در این حمله پوشش می‌دادند.

در نتیجه تا اواسط سال 1942 تهاجم آلمان به شوروی برای ارتش سرخ سه‌ میلیون کشته و سه‌ میلیون اسیر برجای گذاشت.

پس از چندین ماه درگیری خونین، در فوریه 1943 آلمانها شکست خوردند و استالینگراد آزاد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها