کد خبر: 483583
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۱۳:۳۲:۰۰
| |

جهانگیری: قدس روز مبارزه با عملیات «عادی‌سازی» اشغالگری است

معاون اول رییس جمهوری در پیامی توییتری نوشت: روز قدس روز یادآوری است. روز قدس روز مبارزه با عملیات «عادی‌سازی» اشغالگری، روز مبارزه با فراموشی و روز انتقال تاریخ فلسطین به نسل‌های جدید است.

جهانگیری: قدس روز مبارزه با عملیات «عادی‌سازی» اشغالگری است
کد خبر: 483583
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۱۳:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون اول رییس جمهوری در پیامی توییتری تاکید کرد: روز قدس روز مبارزه با عملیات «عادی‌سازی» اشغالگری، روز مبارزه با فراموشی و روز انتقال تاریخ فلسطین به نسل‌های جدید است.

به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری امروز - جمعه 17 اردیبهشت در حساب توییتری خود در گرامیداشت روز جهانی قدس نوشت: روز قدس روز یادآوری است. روز مبارزه با عملیات «عای‌سازی» اشغالگری، روز مبارزه با فراموشی و روز انتقال تاریخ فلسطین به نسل‌های جدید است تا کودکان فلسطینی «از یاد نبرند که باید به خانه بازگردند» (محمود درویش).

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) در شانزدهم مرداد ماه سال 1358 مصادف با سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال 1399 هجری قمری طی پیامی تاریخی خطاب به مسلمانان جهان درباره قدس و مساله فلسطین فرمودند: من طی سالیان دراز، خطر اسراییل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون، این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند.

ایشان افزودند: من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن، ‌به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام کنند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به فرمان حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به نام روز جهانی قدس نامگذاری شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها