۱۵ اردیبهشت رخ داد:

یار صمیمی آیت‌الله طالقانی و طالقان‌پژوه معاصر درگذشت

سید محمدحسین میرابوالقاسمی نویسنده و طالقان پژوه نامدار در 15 اردیبهشت 1400 مقارن با شب قدر در سن 87 سالگی در شهر کرج درگذشت. 

یار صمیمی آیت‌الله طالقانی و طالقان‌پژوه معاصر درگذشت
کد خبر: 483598
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۱۳:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین عسکری (تاریخ نگار و البرز پژوه) از درگذشت سید محمدحسین میرابوالقاسمی از یاران و اصحاب مرحوم آیت‌الله طالقانی و از نویسندگان و پژوهشگران برتر طالقان، خبر داد.

به گزارش مهر، سید محمدحسین میرابوالقاسمی نویسنده و طالقان پژوه نامدار در 15 اردیبهشت 1400 مقارن با شب قدر در سن 87 سالگی در شهر کرج درگذشت. او از یاران و همراهان وفادار شادروان آیت‌الله سید محمود طالقانی و عضو هیئت مدیره مجتمع فرهنگی آیت الله طالقانی و بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه آیت الله طالقانی شهر کرج بود.

از آثار مکتوب برجای مانده از مرحوم میرابوالقاسمی می‌توان به کتاب دو جلدی «طالقانی فریادی در سکوت» (چاپ 1382)، «طالقانی و دگرگونی تاریخ» (چاپ 1389)، «طالقانی عمری در جهاد و روشنگری» (آماده چاپ) و تعدادی مقاله در نشریات فرهنگی اشاره کرد.

برگزاری سلسله همایش های «طالقان شناسی» در دهه هفتاد و هشتاد شمسی با حضور بزرگان فرهنگ و دانش، از دیگر اقدامات علمی و فرهنگی مرحوم میرابوالقاسمی به شمار می رود که متن آن سخنرانی‌ها در سال 1386 در قالب کتابی با عنوان «آشنایی با فرهنگ و تاریخ و مفاخر طالقان» منتشر شده است.

پیکر این نویسنده البرزی بعد از ظهر امروز پنج شنبه 16 اردیبهشت 1400 در روستای گلیرد طالقان به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها