کد خبر: 483608
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۱۴:۲۲:۰۲
| |

آمار واقعی فوتی‌های کرونا در جهان 2 برابر میزان اعلام شده است

رویترز با استناد به گزارش موسسه سنجش بهداشت دانشگاه واشنگتن، آمار واقعی فوتی‌های کرونا در جهان را بسیار بیشتر از میزان رسمی اعلام شده خواند.

آمار واقعی فوتی‌های کرونا در جهان 2 برابر میزان اعلام شده است
کد خبر: 483608
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۱۴:۲۲:۰۲

اعتمادآنلاین| تجزیه و تحلیل جدید موسسه سنجش بهداشت دانشگاه واشنگتن (IHME) تخمین زده است که بیماری همه گیر کووید-19 نزدیک به 6.9 میلیون مورد مرگ در سراسر جهان ایجاد کرده است که بیش از دو برابر آمار رسمی ثبت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این گزارش نشان می‌دهد آمار درست و دقیق مرگ و میر گزارش نمی‌شود، زیرا بیشتر کشور‌ها فقط مواردی را که در بیمارستان‌ها رخ می‌دهد، ثبت می‌کنند.

IHME یک سازمان تحقیقاتی بهداشتی مستقل است که سنجش قابل مقایسه‌ای از مشکلات بهداشتی جهان را ارائه می‌دهد و در گذشته به تایید کاخ سفید رسیده و گزارش‌هایش توسط مقامات بهداشتی عمومی به طور مداوم از نزدیک رصد می‌شود.

بر اساس گزارش IHME، میزان مرگ و میر ناشی از کووید-19 رابطه بسیار نزدیکی به میزان انجام آزمایش در یک کشور دارد.

IHME آمار کلی فوتی‌های کرونایی ثبت شده را با تعداد واقعی مرگ‌های ناشی از همه گیری مقایسه کرده است. در آمریکا تجزیه و تحلیل برآورد مرگ ناشی از کووید-19 بیش از 905 هزار نفر است این در حالی است که ارقام رسمی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های این کشور روز چهارشنبه میزان جانباختگان کرونایی را 575، 491 تن گزارش کرده است.

بر اساس گزارش این مرکز این آمار تنها شامل مرگ ناشی از ویروس است نه مرگ ناشی از اختلال همه گیری در سیستم‌های بهداشتی و اجتماعی.

به گفته رئیس IHME بسیاری از کشور‌ها تلاش استثنایی را برای ارزیابی تلفات همه‌گیری اختصاص داده‌اند، اما تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد ردیابی دقیق یک بیماری عفونی جدید و به سرعت در حال گسترش دشوار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها