دور جدید مذاکرات آمریکا و عراق از امروز/ گردان‌های حزب‌الله: واشنگتن فقط زبان زور را می‌فهمد

همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات راهبردی واشنگتن و بغداد از امروز جمعه، گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد، تداوم حضور نظامی آمریکا در خاک عراق تلاشی بیهوده برای وارد کردن این کشور در جرگه عادی سازی روابط است و واشنگتن تنها زبان زور را می فهمد.

دور جدید مذاکرات آمریکا و عراق از امروز/ گردان‌های حزب‌الله: واشنگتن فقط زبان زور را می‌فهمد
کد خبر: 483620
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۱۴:۳۸:۳۰

اعتمادآنلاین| این گردان‌ها اعلام کردند، حضور آمریکا در منطقه تلاشی بیهوده برای وارد کردن عراق در جرگه عادی سازی روابط است. آمریکا حتی حامیانش را هم نتوانسته حفاظت کند چه برسد به حفاظت از متحدانش در منطقه.

به گزارش ایسنا، گردان‌های حزب الله عراق اعلام کردند، ملت عراق برای مقابله با رژیم غاصب، نقش اساسی و محوری خواهد داشت.

پیش از این جعفر الحسینی، سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق نیز در این باره خاطرنشان کرد: مذاکرات با آمریکا هیچ ارزشی ندارد؛ چراکه ملت عراق تصمیم به پایان دادن به اشغالگری آمریکا گرفته‌اند.

وی افزود: مقاومت عراق فشار علیه آمریکا را ادامه خواهد داد و تصمیم آن پایان دادن به اشغالگری است.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، قرار است که گفت‌وگوی استراتژیک بغداد و واشنگتن از هفتم آوریل (امروز) از سر گرفته ‌شود.

دور نخست گفت‌وگوی استراتژیک بغداد و واشنگتن با استناد به توافقنامه چارچوبی راهبردی سال 2008، ماه ژوئن سال گذشته میلادی از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد و دو طرف در بیانیه پایانی دور نخست تاکید کردند که با توجه به پیشرفت حاصل شده در زمینه نابودی گروه تروریستی داعش، آمریکا طی ماه‌های آینده به کاهش شمار نیروهای خود در عراق و گفت‌وگو درباره وضعیت نیروهای باقی مانده ادامه می‌دهد در حالی که تمرکز کنونی دو کشور روی توسعه یک رابطه امنیتی عادی و مبتنی بر منافع مشترک است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها