ابراهیم مهربان، مربی تیم ملی کشتی:

«هادی» برای حضور در جام تختی باید درخواست رسمی دهد

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: اگر پرویز هادی آمادگی حضور در جام تختی را دارد، می تواند به صورت رسمی درخواست خود را به فدراسیون بدهد و کادرفنی نیز حتما این درخواست را مورد بررسی قرار خواهد داد.

«هادی» برای حضور در جام تختی باید درخواست رسمی دهد
کد خبر: 483627
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۱۴:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «ابراهیم مهربان» مربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان اظهار داشت: برنامه کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد برای انتخاب نفرات در المپیک مشخص است و کار ما برای حضور در این مسابقات پس از رقابت های جهانی 2019 قزاقستان شروع شده است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: به همین منظور تمامی کشتی گیران شانس این را داشتند که ابتدا در رقابت های انتخابی جام تختی کرمانشاه و پس از آن در جام تختی کرمانشاه بعنوان یکی از مراحل اصلی انتخاب تیم ملی حضور پیدا کنند و نفرات منتخب این مسابقات نیز به رقابت های آسیایی در هند اعزام شدند.

مهربان تصریح کرد: با توجه به شرایطی که به واسطه کرونا به وجود آمد و در یکسال گذشته تمام اتفاقات را در دنیا دستخوش تغییرات کرد، ورزش و کشتی نیز از این قائده مستثنی نبودند و بازی های المپیک به مدت یکسال به تعویق افتاد.

مربی تیم ملی کشتی اظهار داشت: حدود 7 ماه تمرینات کشتی تعطیل بود و عملا کار ما با رقابت های لیگ و برگزاری اردوهای تیم های ملی از شهریورماه گذشته آغاز شد. پس از آن نیز با توجه به اینکه مقرر بود رقابت های جهانی کشتی در صربستان برگزار شود، بین نفرات منتخب که در یکسال گذشته مورد بررسی کادر فنی قرار گرفته بودند مسابقات انتخابی برگزار شد و در ادامه نیز کادر فنی با برگزاری مسابقات انتخابی درون اردویی و اعزام به مسابقات برون مرزی به دنبال پیدا کردن فرد منتخب برای حضور در رقابت های المپیک بود.

مهربان تاکید کرد: کادرفنی پس برگزاری تورنمنت لهستان، نفرات منتخب خود برای حضور در المپیک 2021 توکیو را اعلام خواهد کرد و تا آن زمان کسی انتخاب شده نیست.

وی در مورد چگونگی انتخاب نفرات برای حضور در جام تختی که مرحله ی اول گزینشی مسابقات جهانی 2021 نروژ محسوب می شود، گفت: با توجه به اینکه امکان برگزاری رقابت های انتخابی جام تختی به دلیل شیوع کرونا و فشردگی برنامه ها وجود نداشت، نسبت به معرفی نفرات اقدام کردیم و ملاک ما نیز عملکرد کشتی گیران در رقابت های قهرمانی کشور بیرجند، مسابقات آسیایی دو سال گذشته در رده ی سنی بزرگسالان و امید، رقابت های قهرمانی جوانان جهان و اردوهای تیم های ملی بود.

مربی تیم ملی کشتی در مورد اعتراض برخی از کشتی گیران برای دعوت نشدن به رقابت های جام تختی گفت: اگر کشتی گیری از طرف هیات کشتی استان معرفی شود، توسط کادر فنی بررسی خواهد شد.

مهربان با توجه به اعتراض چند روز پیش پرویز هادی، در مورد دعوت از این کشتی گیر بیان کرد: پرویز هادی کشتی گیری است که زحمات زیادی کشیده، سال ها عضو تیم ملی بود و ما احترام زیادی برای وی قائل هستیم، اما او در مسابقات انتخابی مقابل امین طاهری و امیرحسین زارع کشتی را واگذار کرده و بعد از آن نیز ما شنیدیم که وی برای حضور در شورای شهر تبریز ثبت نام کرده و قصد حضور در این شورا را دارد.

وی ادامه داد: البته نمی دانم چرا هادی در این چند ماه گذشته و پس از رقابت های انتخابی در آبان ماه، هیچ درخواستی برای حضور در تیم های ملی نداشته و به یکباره علاقمند حضور در تیم ملی کشتی شده اما با توجه به اینکه احترام ویژه ای برای مردم غیور و پهلوان دوست تبریز و آذربایجان قائل هستیم، اگر او آمادگی حضور در جام تختی را دارد، می‌تواند به صورت رسمی درخواست خود را به فدراسیون بدهد و کادر فنی نیز حتما این درخواست را مورد بررسی قرار خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها