«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مهم‌ترین تحولات منطقه از نگاه دولت بایدن چیست؟

یکی از مسئولان دولت جو بایدن مهم‌ترین تحولات منطقه خلیج‌فارس را در دوره ریاست‌جمهوری او برشمرد.

مهم‌ترین تحولات منطقه از نگاه دولت بایدن چیست؟
کد خبر: 483646
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یکی از مسئولان دولت جو بایدن مهم‌ترین تحولات منطقه خلیج‌فارس را در دوره ریاست‌جمهوری او برشمرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، جانشین دستیار ویژه وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک معتقد است بعد از به قدرت رسیدن جو بایدن در آمریکا تغییرات مهمی در منطقه خلیج‌فارس پدیدار شده است.

مرکز تحقیقات و پژوهش‌های «ریکونسنس» به نقل از «جوی هود» (Joy Hood) آورده است: اولین تغییری که در منطقه خاورمیانه رخ داده پایان پشتیبانی آمریکا از عملیات تهاجمی در یمن است که شامل فروش تسلیحات مربوطه هم می‌‌شود، و در مقابل نقش دیپلماسی در پایان دادن به این جنگ پررنگ شده است.

به اعتقاد این مسئول سیاست خارجی دولت آمریکا، رئیس‌جمهور کوشید توجه خود را بر نگرانی نسبت به شرایط حقوق بشر در نقاط مختلف منطقه معطوف کند تا این مساله دوباره به شاخص روابط دوجانبه ایالات متحده با این کشورها تبدیل شود.

او در این باره می‌گوید: مساله حقوق بشر در تمامی گفت‌وگوهای صورت‌گرفته با کشورهای شورای همکاری مطرح شد. ما ظرفیت‌های زیادی را برای گسترش روابط اقتصادی و امنیتی و نیز دیگر روابط دوجانبه با متحدین خود در شورای همکاری رصد کرده‌ایم.

هود با تاکید ضمنی بر پیروی بایدن از خط مشی ترامپ در گسترش سازش با اسرائیل می‌افزاید: امضای توافقنامه‌های سازش بین کشورهای بحرین و امارات متحده عربی با اسرائیل نشان داد که این روند می‌تواند فواید زیادی برای شکستن موانع سنتی و افزایش همکاری منطقه‌ای داشته باشد.

به گفته این مسئول آمریکایی، دولت آمریکا کشورهای شورای همکاری را به انجام مشارکت‌های فیمابین تشویق کرده و معتقد است تحرکات انجام‌گرفته در راستای عادی‌سازی روابط با اسرائیل و نیز تلاش کشورهای شورای همکاری برای بهبود روابط فیمابین خود منطقه را به سوی ثبات، امنیت و رونق بیشتر سوق می‌‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها