پس از کسب سهمیه المپیک روئینگ:

فرزام: انتخاب بین ملایی و نصیری بدترین اتفاق برایم است/ به فدراسیون جهانی نامه می‌زنیم

سرمربی تیم ملی قایقرانی روئینگ گفت: یکی از ناخوشایندترین اتفاقات برای من این است که از بین نازنین ملایی و بهمن نصیری یکی از آنها را برای اعزام به المپیک انتخاب کنم.  

فرزام: انتخاب بین ملایی و نصیری بدترین اتفاق برایم است/ به فدراسیون جهانی نامه می‌زنیم
کد خبر: 483724
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۰۸:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| افشین فرزام درباره عملکرد نازنین ملایی و بهمن نصیری که هر دو در مسابقات قایقرانی انتخابی المپیک دوم شدند و تنها یکی از آنها می تواند به المپیک توکیو برود، بیان کرد: من قبلا گفته بودم در چنین رودیدادی گرفتن طلا آن هم دو مدال طلا کار سختی است. با این حال ملی پوشان نسبت به ادوار گذشته عملکردشان بهتر بود و دو نقره و یک برنز گرفتند. اگر شرایط مانند گذشته بود، هر سه قایق می توانستند به المپیک اعزام شوند اما قوانین تغییر کرده و سخت و پیچیده شده است.


او ادامه داد: در مسابقات انتخابی المپیک فقط ژاپن توانست طلا بگیرد و بعد از آن ما بهترین عملکرد را داشتیم که دو نقره و یک برنز گرفتیم. یک سال پیش در همین زمان قرار بود مسابقه برویم و کاملا آماده بودیم اما 10 روز مانده به مسابقه، رقابتها لغو شد و پنج ماه هم تعطیلی داشتیم. در این شرایط کار سختی بود که از لحاظ فنی و روحی ملی پوشان را جمع و جور کنیم، اما این کار انجام شد و اکنون هم توانستند عملکرد خیلی خوبی داشته باشند.

فرزام در پاسخ به این پرسش که برایش سخت نیست از بین بهمن نصیری و نازنین ملایی که هر دو شاگردش هستند، مجبور است یکی را برای اعزام به المپیک انتخاب کند، تصریح کرد: این بدترین اتفاقاتی خواهد بود که برای من می افتد و اصلا نمی توان به آن فکر کنم. هر دو کنار هم زحمت کشیدند. با اینکه نصیری و ملایی می دانستند که رقیب هم هستند اما همیشه یکدیگر را تشویق می کردند و به چشم رقیب یکدیگر را نگاه نکردند. ناخوشایند ترین کار برای من این است که بخواهم بین دو ورزشکارم، یکی را انتخاب کنم.

او ادامه داد: ژاپن در هر چهار قایق طلا گرفت اما فقط می تواند دو قایق را به المپیک اعزام کند چون احتمال این وجود که بخواهد در قایق های دونفره نماینده داشته باشد بنابراین من به فدراسیون پیشنهاد دادم نامه ای به فدراسیون جهانی روئینگ ارسال کند و شاید این مساعدت را کنند که در قایق های یک نفره ، ملایی و نصیری در رنکینگ صعود کنند و طلا حساب شوند که در این صورت هر دو به المپیک می روند. این احتمال هم وجود دارد که چون به پنج قایق اول سهمیه می دادند، در این صورت یک سهمیه باقی مانده را به قایق ششم بدهند. حالا باید دید فدراسیون جهانی چه تصمیمی می گیرد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که از لحاظ اجاره قایق ها با مشکلی مواجه نشدند، تاکید کرد: خیر،از نظر امکانات مشکلی نداشتیم. البته به خاطر کرونا دو، سه روز مانده به مسابقه به ژاپن آمدیم و ملی پوشان فرصت کمی برای تمرین داشتند.شرایط جوی شرایط تمرین را برای همه تیم ها محدود کرده بود اما همه این مسائل مانعی برای کار ما نشد. تنها چیزی که ما را غافلگیر کرد این بود که ژاپن، نفراتی را شرکت داده بود که در دو، سه سال در هیچ رقابتی نبودند و آنالیزی از آنها نداشتیم وگرنه ملی پوشان ما حریفان قدرتمند دیگر خود از جمله ازبکستان، قزاقستان ،چین تایپه و هند را با قدرت پشت سر گذاشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها