تداوم درگیری بین ترکیه و انگلیس بر سر میزبانی:

ورزشگاه فینال لیگ قهرمانان کجاست؟

طبق گزارش رسانه‌های انگلیسی، اتحادیه فوتبال این کشور در حال رایزنی با یوفا بوده تا بتواند میزبانی لیگ قهرمانان اروپا را از کشور ترکیه بگیرد و آتش دعوا را شعله‌ورتر کند.

ورزشگاه فینال لیگ قهرمانان کجاست؟
کد خبر: 483777
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۰۹:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فینال لیگ قهرمانان اروپا بین منچسترسیتی و چلسی در تاریخ 8 خرداد ماه برگزار خواهد شد. این دیدار طبق اعلام گذشته یوفا قرار است در ورزشگاه آتاتورک استانبول ترکیه برگزار شود. با مشخص شدن چلسی به عنوان تیم دوم فینالیست لیگ قهرمانان اروپا، درگیری‌ها بر سر میزبانی فینال این رقابت بالا گرفت و دعوای کشورهای ترکیه و انگلیس به فوتبال رسید.

به گزارش فارس، این فینال تمام انگلیسی در حالی قرار است در استانبول برگزار شود که روز گذشته دولت کشور ترکیه بیانیه‌ای صادر کرد و کشور انگلیس را به دلیل شرایط کرونایی در «لیست قرمز» قرار داد. همین مسئله باعث شد تا نگرانی‌هایی در خصوص ورود و خروج طرفداران انگلیسی به این کشور مطرح شود و درگیری‌ها بر سر میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا به اوج برسد. با توجه به اینکه این مسابقه با حضور طرفداران برگزار می‌شود، هنوز مشخص نیست که یوفا چه راه حلی برای آمدن طرفداران انگلیسی به ترکیه در نظر خواهد گرفت.

یوفا در اولین واکنش خود به حمایت از ترکیه پرداخت و اعلام داشت علی رغم مشکلات ورود و خروج انگلیسی‌ها به کشور ترکیه،‌ دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا بین منچسترسیتی و چلسی در ورزشگاه آتاتورک برگزار خواهد شد. اما این واکنش، اعتراض انگلیس را در پی داشت و طبق گزارش رسانه‌های بریتانیایی اتحادیه فوتبال این کشور در حال رایزنی با یوفا بوده که بتواند محل میزبانی را از کشور ترکیه بگیرد.

ترکیه میزبان اصلی لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته بود که به دلیل شرایط کرونایی و برگزاری مسابقات به صورت متمرکز این میزبانی از آنها گرفته شد و اکنون قرار است، فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2021 در این کشور برگزار شود. سال گذشته مسابقات اروپایی به دلیل شرایط کرونا، در کشور پرتغال برگزار شد و فینال بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن به لیسبون و ورزشگاه دالوژ رسید.

اکنون باید دید با توجه به فشار انگلیسی‌ها در خصوص میزبانی «تمام انگلیسی» لیگ قهرمانان اروپا آیا بار دیگر میزبانی از ترکیه گرفته می‌شود یا این مسابقه در ورزشگاه آتاتورک برگزار خواهد شد.

با توجه به حمایت یوفا از ترکیه به نظر می رسد با تمام این اتفاقات استانبول در 8 خرداد میزبان منچسترسیتی و چلسی خواهد بود ولی باید دید تا آن زمان چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها