نخستین اجلاس حضوری رهبران اروپا در سال جاری

رهبران اتحادیه اروپا که اولین ملاقات حضوری امسال خود را تجربه می‌کردند، در ساختمان گمرک در ساحل اقیانوس اطلس شهر پورتو جمع شدند.

نخستین اجلاس حضوری رهبران اروپا در سال جاری
کد خبر: 483807
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۱۰:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| رهبران اتحادیه اروپا و تعدادی زیادی از دیپلمات‌ها و مشاوران آن‌ها، روز جمعه برای مذاکرات دوروزه حضوری در پرتغال دیدار کردند و این اعتقاد آن‌ها بود که با توزیع سریع واکسن، تهدید کووید 19 در قاره اروپا در حال کمرنگ شدن است.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، رهبران اتحادیه اروپا که اولین ملاقات حضوری امسال خود را تجربه می‌کردند، در ساختمان گمرک در ساحل اقیانوس اطلس شهر پورتو جمع شدند. ماسک‌های صورت، لبخند آن‌ها را پوشانده بود اما آن‌ها با اشتیاق آرنج‌ها و مشت‌های خود را به هم کوبیدند و صحبت کردند. آن‌ها به دور از هم، در یک سالن بزرگ بدون میز نشستند، در حالی که دسته‌های کاغذ روی پای آن‌ها و بطری آب کنارشان قرار داشت.

"اورزولا فون در لاین"، رئیس‌ کمیسیون اروپا در سخنرانی ابتدایی خود تصدیق کرد: بهبود از همه‌گیری هنوز در مراحل اولیه است.

این اجلاس امیدوار است مقداری از آسیب اقتصادی که همه‌گیری به اتحادیه تحمیل کرده را ترمیم کند. رهبران اروپا بعدتر، پیشنهادهای خود برای به اشتراک‌گذاری فناوری واکسن کووید 19 به منظور کمک به سرعت‌بخشی پایان همه‌گیری در تمام جهان را به بحث خواهند گذاشت.

رهبران اروپا روز شنبه (امروز) از طریق ویدئو کنفرانس، دیدار بی‌سابقه‌ای با "نارندا مودی"، نخست‌وزیر هند نیز خواهند داشت که کشورش در میان افزایش ویرانگر ویروس، نیازمند کمک بیشتری است؛ مودی همچنین می‌تواند راه را به سمت یک توافق تجاری دوجانبه هموار کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها