بزنگاه تاریخی سوریان؛ حضور در انتخابات هیات‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی یا انصراف؟

پرافتخارترین ورزشکار ایران اکنون در بزنگاهی تاریخی قرار دارد، جایی که می تواند حضوری پرقدرت در انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی داشته باشد و یا اینکه انصراف دهد.

بزنگاه تاریخی سوریان؛ حضور در انتخابات هیات‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی یا انصراف؟
کد خبر: 483847
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۱۰:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| فدراسیون کشتی از مدت‌ها قبل اعلام کرد که عباس جدیدی را برای حضور در انتخابات شورای کشتی آسیا و حمید سوریان را برای انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در نظر دارد.

به گزارش تسنیم، البته همان وقت نیز مشخص بود که کار برای رسیدن به اتحادیه جهانی دشوار است، هرچند گزینه‌ای که از سوی علیرضا دبیر به این منظور معرفی شده بود، پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران محسوب می‌شود که 7 مدال طلای جهانی و المپیک را در کارنامه دارد.

تجربه ورزش ایران در گذشته در کسب کرسی‌های بین‌المللی و رسیدن به کرسی‌های موثر نشان می‌دهد که رسیدن به هیئت رئیسه فدراسیون‌های جهانی کار آسانی نیست و مستلزم لابی‌های زیاد و هزینه کردن است.

بارها نیز از سوی فدراسیون کشتی تاکید شده که در این خصوص باید دستگاه دیپلماسی کشور هم به کمک کشتی بیاید. در عین حال که حمایت گسترده وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیاز است.

بعد از آنکه عباس جدیدی به دلایلی که فدراسیون کشتی آن را دسیسه داخلی و خودزنی عنوان کرد، در انتخابات شورای کشتی آسیا ناکام بود، نگرانی‌ها در مورد حمید سوریان و انتخاباتی که بعد از المپیک پیش‌روی او و کشتی ایران قرار دارد، افزایش یافت.

علیرضا دبیر نیز که در این رابطه چندین بار مورد سوال از سوی رسانه‌ها قرار گرفته بود، در آخرین نشست خبری‌اش تلویحاً به عدم فعالیت موثر سوریان برای عضویت در هیئت رئیسه اتحادیه جهانی اشاره کرد. او در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «در موضوع حمید سوریان یک بخشی به ما و بخشی دیگر به خود او برمی‌گردد. جدیدی واقعا فعال بود. سوریان هم باید فعال شود. به او گفتم به بلغارستان برو. لالوویچ به من گفت آدم‌های اینجا سیاسی رای نمی‌دهند، بلکه رفاقتی رای می‌دهند. من که بیکار نیستم همه سفرها را بروم. خود حمید سوریان باید زحمت بکشد و برود.»

او همچنین به رای نیاوردن بزرگانی چون امیررضا خادم و حسن رنگرز در انتخابات گذشته اشاره کرد و گفت که خود سوریان برای عضویت در هیئت رئیسه اتحادیه جهانی تمایلی ندارد، اما او فشار می‌آورد که حتما کار را ادامه بدهد، هرچند که سوریان چند بار آمده و خواسته که در انتخابات شرکت نکند.

بعد از توضیحات دبیر، حمید سوریان البته هیچ واکنشی نسبت به موضوع نداشت و همانطور که دبیر گفته بود، همراه با محمد بنا، حبیب اخلاقی و ناصر علیزاده به بلغارستان رفت تا در آخرین مسابقات کسب سهمیه المپیک که مخصوص جهانی است و خیلی از عوامل اتحادیه جهانی و همچنین فدراسیون‌های کشتی صاحب رای و نفوذ در آن حضور دارند، شرکت داشته باشد.

حال باید دید همراهی تیم ملی فرنگی در صوفیه از سوی حمید سوریان به معنای تصمیم او برای آغاز کار رسمی و رایزنی بین‌المللی است یا اینکه تصمیم دیگری خواهد گرفت.

به نظر می‌رسد حمید سوریان که آخرین حضورش روی تشک را در المپیک 2016 ریو تجربه کرد و پیش از آن 7 طلای المپیک و جهان را به خود اختصاص داده بود، اکنون نیز در بزنگاهی بزرگ قرار دارد. باید دید او در مورد حضورش در انتخابات اتحادیه جهانی کشتی چه تصمیمی خواهد گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها