کد خبر: 483853
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۱۰:۵۳:۰۰
| |

داستان دراماتیک «سوپرلیگ»:

از تحقیر تا جنگی جدید در فوتبال

سوپرلیگ در حالی که در کمتر از 48 ساعت به پایان رسید ولی تبعاتی بزرگ را برای 12 باشگاه یاغی به همراه آورده است، آیا یوفا می‌تواند جریمه‌های فراوان خود علیه باشگاه‌های رئال، بارسا و یوونتوس را اجرایی کند؟

از تحقیر تا جنگی جدید در فوتبال
کد خبر: 483853
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۱۰:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| شب گذشته یوفا به طور رسمی بیانیه‌ای علیه 9 باشگاه قدرتمند اروپا صادر کرد و جریمه‌های بزرگ برای آنها در نظر گرفت.


به گزارش فارس، یوفا اعلام کرد که 9 باشگاه از 12 باشگاه یاغی یعنی باشگاه‌های آرسنال،‌ چلسی، منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول، تاتنهام، اتلتیکومادرید، اینترمیلان و میلان که اقرار به اشتباه کرده‌اند باید 8 بند زیر را به صورت کامل بپذیرند و آنها را انجام دهند.

1-باید بدون قید شرط اساسنامه یوفا را تایید و قبول کنند

2- اگر این باشگاه‌ها شایستگی حضور در لیگ قهرمانان اروپا را داشته باشند، در مسابقات یوفا شرکت خواهند کرد

3- این باشگاه‌ها باید به انجمن باشگاه‌های اروپا بپیوندند زیرا این انجمن تنها نمایندگی است که یوفا آن را قبول خواهد داشت.

4- این باشگاه‌ها باید تمام توان خود را برای منحل شدن «سوپرلیگ» اروپا انجام دهند.

5- این باشگاه به عنوان حسن نیت، باید مبلغی در حدود 15 میلیون یورو به یوفا جریمه بپردازند. یوفا تصمیم دارد این پول را برای منافع کودکان،‌جوانان و فوتبال پایه در سراسر اروپا از جمله انگلیس خرج کند.

6- این باشگاه‌ها باید 5 درصد از درآمد فصل خود از حضور در مسابقات زیر نظر یوفا را به این نهاد پرداخت کنند.

7- اگر این باشگاه‌ها دوباره در چنین مسابقه غیرمجازی شرکت کنند باید 100 میلیون یورو جریمه بپردازند. اگر در هر تعهد دیگری کوتاهی کنند 50 میلیون یورو جریمه پرداخت خواهند کرد.

8- در انتها این باشگاه‌ها باید تمام اصول مندرج در تفاهم نامه یوفا و انجمن باشگاه‌های اروپایی در سال 2019 را بپذیرند.

یوفا در خصوص باشگاه‌های رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس هنوز بیانیه‌ای صادر نکرده زیرا این باشگاه‌ها از سوپرلیگ بیرون نیامدند و همچنان می‌خواهند در این رقابت بازی کنند.

از طرفی دیگر باید به موضع 9 باشگاه دیگر که در کمتر 48 ساعت از کار خود پشیمان شدند نیز اشاره کرد. به نظر می‌رسد عذرخواهی‌ «جان هنری»، مالک باشگاه لیورپول تا سال ها در یاد بماند که یک شخص اینگونه مقابل دیدگان همه عذرخواهی می‌کند و کار خود را اشتباه می‌نامد. نیویورک تایمز در این خصوص نوشت که بیانیه یوفا در خصوص این باشگاه‌ها سراسر حقارت بود و این باشگاه‌ها پس از عذرخواهی‌های متعدد همچنان باید این بندهای طولانی یوفا را تمام و کمال انجام دهند تا بتوانند دوباره در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنند.روز گذشته نیز سران مغرور گلیزر نیز مجبور به عذرخواهی شدند و حتی عنوان کردند که جریمه‌های یوفا را از جیب خود خواهند داد.

برخی گزارش‌های حاکی از این است که اگر این 3 باشگاه از موضع خود کوتاه نیایند، محرومیت 2 ساله در انتظارشان خواهد بود و یوفا می‌خواهد این تیم‌ها را از حضور در لیگ قهرمانان اروپا منع کند. این یعنی یک جنگی تازه در دنیای فوتبال که باید دید در نهایت به کجا خواهد انجامید. یوفا از رئال ، بارسلونا و یوونتوس و به خصوص حضور ستاره‌هایی مثل مسی و رونالدو درآمدهای بسیاری زیادی کسب می‌کند و با حضور آنان حق پخش فراوانی را دریافت می کند. این سوال پیش می‌آید با عدم حضور مسی و رونالدو چه ضرری به یوفا و این رقابت خواهد رسید؟ اگر رئال مادرید، پرافتخارترین تیم این رقابت با این میزان طرفدار در دنیا در لیگ قهرمانان اروپا حاضر نشود چه میزان ضرری به یوفا خواهد رسید؟

به نظر می‌رسد داستان سوپرلیگ که در کمتر از 48 ساعت فاتحه‌اش خوانده شد، همچنان ادامه داشته باشد و ترکیبی از «حقارت» و «شیپور جنگ» را برای طرفداران فوتبال به ارمغان آورد. داستانی که با طمع یا مشکلات اقتصادی باشگاه ها آغاز شد دودش فقط به چشم هواداران فوتبال رفت و هنوز مشخص نیست که پایان این «سوپرلیگ» چه خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها