آغاز نشست مشترک گمرک و پایانه‌های مرزی ایران و ترکیه

نشست مشترک مدیران گمرک و پایانه‌های مرزی ایران و ترکیه برگزار شد. طرف ترکیه با درخواست‌های طرف ایرانی برای افزایش ظرفیت پذیرش کامیون از مرز سرو موافقت نمود همچنین مقرر شد ظرفیت پذیرش گوربلاغ هم که طی یک ماه اخیر کاهش داشت افزایش یابد.

آغاز نشست مشترک گمرک و پایانه‌های مرزی ایران و ترکیه
کد خبر: 484041
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۱۶:۰۱:۳۲

اعتمادآنلاین| نشست مشترک مدیران گمرک و پایانه‌های مرزی ایران و ترکیه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی، مدیرکل گمرک بازرگان، مدیرکل راهداری و پایانه‌های استان، سرکنسول کشورمان در ارزروم، نماینده وزارت خارجه در استان با طرف ترکیه معاون مدیرکل بین‌الملل گمرک، مدیران گمرک گوربلاغ و اسن دره و مدیرکل گمرکات شرق و همچنین وابسته بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در ارومیه به گفتگو پرداختند.

به گزارش ناظر گمرکات استان با اعلام این مطلب افزود: این نشست با هدف بررسی راهکارهای کاهش ترافیک مرز بازرگان - گوربلاغ و انتقال بخشی از ترافیک به مرز سرو به دلیل شروع ساخت‌وساز در طرف ترک طی دو ماه آینده برگزار شد و توافقات خوبی در آن به‌عمل آمد.

وی در ادامه گفت: طرف ترکیه با درخواست‌های طرف ایرانی برای افزایش ظرفیت پذیرش کامیون از مرز سرو موافقت نمود همچنین مقرر شد ظرفیت پذیرش گوربلاغ هم که طی یک ماه اخیر کاهش داشت افزایش یابد .

آذربد در پایان گفت: دو طرف همچنین بر راهکارهای روان‌سازی ترانزیت و تردد کامیون‌ها در پایانه‌های مرزی توافق نمودند و مقرر شد نشست‌های مجازی طرفین برای حل و فصل مشکلات با فاصله زمانی کمتر تکرار شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها