کد خبر: 484182
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سفر به مریخ| مردگان در مسیر مریخ چه سرنوشتی خواهند داشت؟

از 60 سال پیش که انسان راه فضا را در پیش گرفت 21 فضانورد جان خود را از دست دادند از این رو کارشناسان معتقدند با بالا گرفتن تب سفر به مریخ این آمار بیشتر هم خواهد شد.

سفر به مریخ| مردگان در مسیر مریخ چه سرنوشتی خواهند داشت؟
کد خبر: 484182
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| از 60 سال پیش که انسان راه فضا را در پیش گرفت 21 فضانورد جان خود را از دست دادند از این رو کارشناسان معتقدند با بالا گرفتن تب سفر به مریخ این آمار بیشتر هم خواهد شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، مجله «Popular Science» در گزارشی به مساله سرنوشت فضانوردانی که در حین سفر یا روی مریخ جان خود را از دست می‌‌دهند پرداخته و سه سناریو در مورد سرنوشت آنها طرح کرده است.

به نوشته این مجله، هر فضانوردی که قصد رسیدن به سیاره سرخ را داشته باشد باید حداقل هفت ماه را در یک کپسول در مسیری که هیچ انسانی تاکنون طی نکرده سپری کند.

اگر بتواند طی این مدت در این فاصله جان سالم به در ببرد، باید در انتظار شرایط بسیار سخت اتمسفر مریخ باشد.

اگر هر یک از این فضانوردان به علتی در این حین جان خود را از دست بدهند ماه‌ها و شاید سال‌ها طول می‌کشد تا اجساد آنها را به زمین بازگردانند، به همین خاطر دانشمندان بر آن شده‌اند تا راه‌حل‌های دیگی برای این مساله در فضا بیابند.

دانشمندان چندین راهکار برای تعامل با اجساد فضانوردان اندیشیده‌اند که مهم‌ترین آنها رهاسازی اجساد در فضا یا دفن آنها در سطح مریخ است.

به نوشته این مجله، با این حال عجیب‌ترین و مخوف‌ترین این راهکارها خوردن اجساد فضانورد مرده توسط همکاران او در تیم فضانوردی در صورت کمبود غذاست.

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت «اسپیس اکس» در این باره می‌گوید: اگر کسی قصد سفر به مریخ داشته باشد، باید خود را برای مرگ هم آماده کند.

گرچه ناسا تا این لحظه شیوه‌نامه‌ای برای نحوه تعامل با مردگان در فضا وضع نکرده است، اما محققان در تمامی نقاط جهان نقشه‌هایی را برای تعامل محترمانه با فضانورد مرده پیشنهاد کرده‌اند.

تا به امروز ناسا تاکید دارد اگر یکی از اعضای تیم فضانوردی در مسیر 170 میلیون مایلی به مریخ جان خود را از دست بدهد، جسد او را در بخش سردخانه قرار می‌دهند یا از طریق یخ زدن خشک خواهد شد تا با فضاپیما مجدداً به زمین بازگردد.

یخ زدن در فضا با زمین تفاوت دارد؛ برای یخ زدن در فضا کافی است جسم خارج از کپسول قرار داده شود آن‌گاه است که یخ تمام جسم را فرا خواهد گرفت.

اما اگر امکان قرار دادن پیکر فضانورد در سردخانه وجود نداشته باشد، همکارانش باید او را در فضا رها کنند.

به گمان دانشمندان، با توجه به اینکه سطح تشعشعات در مریخ 700 برابر زمین است، فضانوردان دچار مشکلاتی در گردش خون و به تبع آن مشکلات قلبی و عروقی از جمله تصلب شرایین خواهند شد، که این بیماری‌ها یکی از علل مرگ انسان محسوب می‌‌شوند. از این رو بررسی مساله دفن شدن فضانورد در مریخ هم حائز اهمیت است گرچه ناسا قوانین بسیار سخت‌گیرانه در مورد آلوده نشدن دیگر سیارات با میکروب‌های زمینی دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها