کد خبر: 484209
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سپاهان-پرسپولیس؛ دیداری که قهرمان را مشخص می‌کند

ال‌کلاسیکوی ایران همیشه جذاب است، اما نبرد امروز سپاهان و پرسپولیس چیزی فراتر از یک بازی فوتبال است؛ دیداری است که می‌تواند چهره قهرمان این فصل لیگ برتر فوتبال ایران را مشخص کند.

سپاهان-پرسپولیس؛ دیداری که قهرمان را مشخص می‌کند
کد خبر: 484209
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ال‌کلاسیکوی ایران همیشه جذاب است، اما نبرد امروز سپاهان و پرسپولیس چیزی فراتر از یک بازی فوتبال است؛ دیداری است که می‌تواند چهره قهرمان این فصل لیگ برتر فوتبال ایران را مشخص کند. شاگردان محرم نویدکیا که با یک بازی بیشتر و 44 امتیاز در صدر جدول لیگ برتر ایستاده‌اند در حالی میزبان پرسپولیس هستند که قوی‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند و با 36 گل زده خطرناک‌ترین تیم لیگ بیستم به شمار می‌روند. از طرفی هم پرسپولیس با 10 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را به خود اختصاص داده است.

شاگردان یحیی گل‌محمدی که به تازگی از رقابت‌های گروهی لیگ قهرمانان آسیا به کشور بازگشته‌اند در این فصل تنها یک باخت را تجربه کرده‌اند و از این نظر هم آماری فوق‌العاده از خود به جای گذاشته‌اند. آنها در 10 بازی گذشته‌شان نباخته‌اند و همین اتفاق هم از آنها تیمی منحصربه‌فرد در لیگ بیستم ساخته است. از آن طرف زردهای اصفهانی هم رکوردی جالب خلق کرده‌اند و در هشت بازی اخیرشان در لیگ شکست نخورده‌اند. شاگردان محرم نویدکیا یک آمار جالب دیگر هم دارند: آنها در چهار بازی آخرشان هیچ گلی دریافت نکرده‌اند و این نشان از بهبود خط دفاعی این دارد. تیمی که در ابتدای فصل گل‌های زیادی می‌خورد حالا سیستم دفاعی فوق‌العاده دارد.

پرسپولیس- سپاهان

هرچند سپاهان در چهار بازی گذشته هیچ گلی دریافت نکرده، اما شاگردان گل‌محمدی نیز در خط حمله متحول شده‌اند و در سه بازی اخیر خود در لیگ برتر گلزنی کرده‌اند. خط حمله پرسپولیس که در ابتدای فصل عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشته بود با آمدن شهریار مغانلو و همچنین بازگشت عیسی آل‌کثیر، به یک تیم خطرناک تبدیل شده است.

مهاجمان پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نیز موفق ظاهر شدند و در 6 بازی خود در مرحله گروهی این رقابت‌ها 14 گل به ثمر رساندند. مرور این نکات نشان می‌دهد هر 2 تیم نقاط ضعف‌شان را ترمیم کرده و حالا قوی‌تر از گذشته به مصاف هم می‌روند.

ذکر این نکته هم ضروری است که دیدار برگشت ال‌کلاسیکوی ایران امروز در حالی قرار است برگزار شود که در پنج بازی اخیر رودرروی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر، آن تیمی که میزبان بوده هرگز موفق به برد نشده است.

1

حاشیه عجیب لیگ نوزدهم

دیدار پرسپولیس و سپاهان حواشی جذاب و گاهی تلخ داشته است؛ از درگیری هواداران 2 تیم گرفته تا پرتاب مواد منفجره کنار زمین و مجروح شدن سرباز احمدی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان. هواداران سرخ‌ها و زردها در سال‌های اخیر حسابی از خجالت یکدیگر درآمده‌اند و این دیدار را حساس کرده‌اند. اما شاید حواشی بازی برگشت این 2 تیم در فصل گذشته عجیب‌ترین حاشیه فوتبال ایران در چند سال گذشته باشد.

1

ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده بود و از همین رو سازمان لیگ بازی‌ها را بدون حضور تماشاگر برگزار کرد. سپاهان که در کورس قهرمانی بود چندان از این ایده استقبال نکرد. مدیران این تیم اعلام کردند حاضر نیستند در چنین شرایطی برابر پرسپولیس به میدان بروند. تلاش آنها برای لغو این دیدار نیز به جایی نرسید تا فوتبال ایران شاهد یک اتفاق جنجنالی باشد: شاگردان امیر قلعه‌نویی در زمین مسابقه حاضر نشدند تا پرسپولیس بدون حتی یک دقیقه بازی با نتیجه سه بر صفر برنده میدان شود. این امتیاز پرسپولیس را یک قدم به چهارمین قهرمانی پیاپی در لیگ ایران نزدیک‌‌‌ کرد. حالا زردهای اصفهان امیدوارند بتوانند خاطره تلخ فصل گذشته را از بین ببرند و با پیروزی برابر بهترین تیم ایران جایگاه خودشان را در صدر جدول تثبیت کنند. هرچند آنها برای رسیدن به این مهم باید از یک صخره بزرگ عبور کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها