کد خبر: 484240
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۱:۲۴:۲۱
| |

پیش‌بینی کاهش 12 درجه‌ای دما تا روز سه‌شنبه در شمال کشور

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با توجه به شمالی شدن جریانات در سواحل خزر، کاهش محسوس هشت تا 12 درجه‌دما به‌ویژه در غرب سواحل خزر و استان اردبیل رخ خواهد داد و از روز چهارشنبه تا پایان هفته دوباره افزایش دما برای این مناطق بین 9 تا 13 درجه پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی کاهش 12 درجه‌ای دما تا روز سه‌شنبه در شمال کشور
کد خبر: 484240
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۱:۲۴:۲۱

اعتمادآنلاین| کبری رفعی اکبیری به وضعیت آب و هوای کشور اشاره کرد و افزود: از بعدازظهر امروز و اوایل شب در مناطق شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات تهران، البرز، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان،کرمان، یزد، اصفهان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد و همچنین در مناطق مستعد بارش تگرگ را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: فردا (دوشنبه) نیز همین شرایط را در شمال آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز تهران، سواحل خزر، همدان، قم، مرکزی، غرب ارتفاعات سمنان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، کرمان ، یزد، اصفهان، لرستان، شمال چهارمحال و بخیتاری شاهد خواهیم بود.

رفیعی خاطرنشان کرد: روز (سه‌شنبه) اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی و غربی، سواحل خزر، خراسان شمالی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، قزوین، البرز، تهران، سمنان، نیمه شمالی سیستان و بلوستان، اصفهان، کرمان، یزد، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات هزمزگان، شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگلویه و بویر احمد، همدان، قم و مرکزی با بارش همراه خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: از روز دوشنبه و سه شنبه با توجه به شمالی شدن جریانات در سواحل خزر، کاهش محسوس دما به ویژه در غرب سواحل و استان اردبیل بین هشت تا 12 درجه رخ خواهد داد و از روز چهارشنبه تا پایان هفته دوباره افزایش دما برای این مناطق بین 9 تا 13 درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: پدیده دیگری که با آن مواجه خواهیم بود وزش باد شدید و ریزش گرد و خاک است که از روز سه شنبه تا پایان هفته برای نوار شرقی کشور رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: آسمان تهران هم امروز صاف تا قسمتی ابری است و از بعدازظهر هم افزایش ابر و وزش باد را خواهیم داشت.

وی گفت: امروز (یکشنبه) حداکثر دما در تهران 29 درجه بالای صفر و حداقل دما 17 درجه بالای صفر پیش بینی می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها