در هفتاد و ششمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم:

زیردریایی اتمی موشک‌انداز قازان به ناوگان دریایی روسیه پیوست

وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد که در آستانه هفتاد و ششمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ میهنی (جنگ جهانی دوم)، زیردریایی اتمی قازان مجهز به تجهیزات موشکی مدرن بطور رسمی به ترکیب ناوگان نظامی-دریایی روسیه پیوست.

زیردریایی اتمی موشک‌انداز قازان به ناوگان دریایی روسیه پیوست
کد خبر: 484243
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۱:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، زیردریایی اتمی "قازان" مجهز به انواع موشک‌های کروز جدید و دورنمای استفاده از موشک‌های مافوق صوت، به ترکیب ناوگان نظامی-دریایی این کشور پیوسته است.


به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد که در آستانه "روز پیروزی" - هفتاد و ششمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ میهنی (جنگ جهانی دوم)، زیردریایی اتمی "قازان" مجهز به تجهیزات موشکی مدرن بطور رسمی به ترکیب ناوگان نظامی-دریایی روسیه پیوست.

طبق این اطلاعات، مراسم رسمی پیوستن این زیردریایی به ناوگان دریایی روسیه در بندر سه‌ورودنیسک و با حضور دریادار "نیکولای اومینووف" فرمانده این ناوگان و دیگر مقامات بلندپایه نظامی برگزار شد و پرچم ویژه ناوگان دریایی روسیه به کاپیتان آن تقدیم شد.

فرمانده ناوگان دریایی روسیه ابراز اطمینان کرد که خدمه این زیردریایی در بالاترین سطح آمادگی رزمی، توانایی دفاعی کشور را تقویت خواهند کرد.

ساخت زیردریایی اتمی "قازان" در ماه مارس سال 2017 به پایان رسیده و به آب انداخته شد. این کشتی در ماه سپتامبر سال 2018 وارد مرحله آزمایشات دولتی شد و سال گذشته تمامی آزمایشات را با موفقیت پشت سر گذاشت. اصلی‌ترین تجهیزات نظامی این زیردریایی موشک‌های کروز مدرن از نوع "اونیکس" و "کالیبر" است و در آینده قادر به تجهیز به موشک‌های مافوق صوت "سیرکون" نیز خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها