گزارش سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک:

شاهکار روح‌الله رستمی در جام جهانی پاراوزنه‌برداری چگونه اتفاق افتاد؟

سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک در گزارشی به بررسی نتایج به ثبت رسیده در رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه‌برداری پرداخت.

شاهکار روح‌الله رستمی در جام جهانی پاراوزنه‌برداری چگونه اتفاق افتاد؟
کد خبر: 484271
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۲:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سومین مرحله از رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه‌برداری در سال 2021 به میزبانی کشور تایلند برگزار شد و تیم 6 نفره اعزامی ایران توانست 5 طلا و یک نقره کسب کند.

به گزارش تسنیم، یکی از مردان طلایی ایران در این رقابت‌ها روح الله رستمی بود. رستمی در حالی قهرمان شد که توانست رکورد جهان در دسته 80 کیلوگرم را یک کیلوگرم ارتقا بدهد.

سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک در گزارشی به بررسی نتایج به ثبت رسیده پرداخت و پیرامون رکوردشکنی رستمی نوشت: «رستمی با مهار وزنه 142 کیلوگرمی و شکست رکورد دنیا، توانست کانون توجهات را به خود جلب کند. دارنده مدال نقره پارالمپیک 2012 لندن و قهرمان حال حاضر جهان بدین ترتیب از مرز 240 کیلوگرم که هموطنش مجید فرزین در پارالمپیک 2016 ریو ثبت کرده بود، عبور کرد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «بعد از چند ثانیه سکوت، داوران رکورد جهانی رستمی را تایید کردند و ستاره ایرانی در کنار مربی‌اش جشن گرفت و به رتبه نخست کشورش در جدول مدالی کمک کرد.»

سایت IPC اشاره هم به عملکرد سامان رضی در دسته 107 کیلوگرم کرده و نوشته است: «رضی پس از اطمینان از کسب مدال طلا، تلاش کرد که رکورد جهان در این دسته را بشکند، اما نتوانست شاهکار رستمی را تکرار کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها