کد خبر: 484317
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۳:۰۱:۴۲
| |

سیدرضا تقوی، رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس:

رفع موانع تولید در گرو بازنگری در قوانین است

رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس گفت: برطرف کردن برخی از موانع تولید در سال جاری در گرو تنقیح قوانین است. همواره به مدیران انتقاد می شود که چرا امور مردم را دیر مورد بررسی قرار می دهند که گاهی دلیل این موضوع قوانین هستند.

رفع موانع تولید در گرو بازنگری در قوانین است
کد خبر: 484317
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۳:۰۱:۴۲

اعتمادآنلاین| رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس گفت: امروزه قوانینی در کشور وجود دارد که دیگر موضوعیت ندارد و باید تغییر کنند.

به گزارش خانه ملت، سیدرضا تقوی در رابطه با اهمیت تنقیح قوانین از سوی مجلس شورای اسلامی، گفت: همانطور که بی قانونی موجب بروز مشکلات در جامعه می شود، تراکم قوانین نیز سبب آسیب خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروزه انباشت قوانین سبب بروز مشکلات در کشور شده است، اظهار کرد: بر این اساس باید در قوانین کشور تجدید نظر صورت بگیرد. به عبارتی اداره تنقیح قوانین باید با همکاری کارشناسان دستگاه ها و همچنین اساتید دانشگاه، قوانین دستگاه ها را یکبار مرور کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال از زمانی که محیط زیست به عنوان یک سازمان در کشور مطرح شده باید قوانین آن مورد بررسی قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در حال حاضر قوانینی وجود دارد که قوانین قبلی را نفی کرده یا در تضاد با قوانین قبلی هستند، افزود: حدود 12 هزار قانون در کشور وجود دارد که 6 هزار مرتبط با قبل از انقلاب و 6 هزار مرتبط با بعد از انقلاب است.

تقوی با بیان اینکه مجلس باید قانون تولید کند اما در این راستا باید سوابق و قوانین گذشته نیز مورد توجه قرار بگیرد، گفت: در واقع امروزه قوانینی در کشور وجود دارد که دیگر موضوعیت ندارد و باید تغییر کند.

رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم باید اهتمام جدی به تنقیح قوانین داشته باشد، ادامه داد: متاسفانه امروزه مدیران برای اجرای وظایف یا عدم اجرای وظایف به قانون استناد می کنند که نشان دهنده آشفتگی در قوانین است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه برطرف کردن برخی از موانع تولید در سال جاری در گرو تنقیح قوانین است، افزود: همواره به مدیران انتقاد می شود که چرا امور مردم را دیر مورد بررسی قرار می دهند که گاهی دلیل این موضوع قوانین هستند لذا باید اذعان کرد بوروکراسی اداری نیز از همین محل نشات می گیرد.

وی با بیان اینکه شیوه قانونگذاری در کشور دارای ایراد است، تصریح کرد: به عنوان مثال در حوزه اصلاح قانون بودجه همواره کلیات به رای گذاشته می شود در حالی که منابع در ردیف‌ها قرار دارد و باید جزئیات ردیف ها مورد مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط کنونی طرح های متعددی در دستور کار مجلس قرار دارد که برای رسیدگی به آنها زمان زیادی لازم است و حتی برخی از آنها به مجلس دوازدهم خواهد رسید، خاطرنشان کرد: چنین مسائلی گاهی موجب از بین رفتن انگیزه در میان افراد خصوصا سرمایه گذاران می شود زیرا افراد باید مجوزهای متعددی را دریافت کنند که زمان بر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها