فعال کارگری مطرح کرد:

ضرورت حمایت از کارآفرینان و کارگران برای تحقق شعار سال

رییس کمیته بانوان کانون عالی انجمن صنفی کارگری زنان گفت: کارگران و کارآفرینان ستون فقرات جامعه هستند و حمایت از آنان متضمن تحقق شعار سال است.

ضرورت حمایت از کارآفرینان و کارگران برای تحقق شعار سال
کد خبر: 484330
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۳:۲۱:۳۳

اعتمادآنلاین| سمیه گلپور درخصوص شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» و نقش کارگران در تولید گفت: بیش از نیمی از کشور را فعالان بخش کارگری، اعم از صنایع و حرفه های گوناگون، کشاورزان، پیشه‌وران، قالیبافان، کارگران ساختمان، دامداران و غیره تشکیل می‌دهند که به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه به ویژه در دو سال اخیر و با وجود شیوع بیماری کرونا، برخی سوء مدیریت‌ها در حوزه سیاست‌گذاری‌ها اوضاع را وخیم‌تر کرده است.

به گزارش ایرنا، وی درباره مشکلات کارگران گفت: تعطیلی کارخانه‌های بزرگ و کارگاه‌های کوچک در نقاط مختلف کشور به دلیل افزایش قیمت ارز و نبود امکان تهیه مواد اولیه، افزایش نرخ تورم و ناتوانی کارفرمایان در اعطای حقوق کارگری و بیمه، حمایت‌های ضعیف از تولید و فعالان بخش کارآفرینی اعم از جوانان و صاحبان تجربه تنها بخشی از معضلات این قشر آسیب‌پذیر بوده و هست.

این استاد دانشگاه ادامه داد: رشد بی‌رویه قاچاق، دلالی، واردات بی‌رویه کالاهای گوناگون و غیرضروری، احتکار ارزاق عمومی و کافی نبودن نظارت‌ها، عدم جبران مدیریت‌های ناکارآمد در مسائل اقتصادی، درست اجرا نشدن سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، کم توجهی و بی‌توجهی به سرمایه‌گذار و تولیدکننده، وجود قوانین دست و پاگیر در مسیر رونق فضای کسب و کار، پایین آمدن ارزش پول ملی و قدرت خرید کارگران، بی‌توجهی و کم توجهی به ظرفیت‌های بسیار بالای کشور اعم از نیروی انسانی کارآمد، ظرفیت‌های طبیعی، جغرافیایی، کم تدبیری در بخش مسکن و کشاورزی و جدی گرفته نشدن شرکت‌های دانش بنیان در امر رونق تولید بر شانه‌ کارگر سنگینی می‌کند و این عنصر مولد و موثر را در کشور به انزوا کشیده و می‌کشاند.

وی اظهارداشت: تقریبا در 15 سال اخیر رهبر معظم انقلاب هر ساله با پررنگ کردن مسائل اقتصادی و خودکفایی در امر تولید، شعار سال را بر اساس استقلال، حمایت و اهتمام در این حوزه استوار کرده‌اند، به عنوان مثال ایشان در سال 1374 بر انضباط اقتصادی تاکید کردند، سال 1380 اقتدار ملی و اشتغال آفرینی را هم پایه هم قلمداد کردند، سال 1388 و 1389 با دعوت ملت به سوی اصلاح الگوی مصرف بر همت مضاعف و کار مضاعف به عنوان رمز بقای استقلال کشور تاکید فرمودند.

این فعال کارگری تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که قوی و قدرتمند شدن اقتصاد ایران که رهبر معظم انقلاب هم به کرات به آن تاکید می‌کنند درگرو صنعتی شدن و افزایش تولیدات داخلی با کیفیت عالی است یعنی ما می‌توانیم با توجه به ظرفیت‌های بالا در کشور، وجود استعدادهای بی‌نظیر، اراده و خرد جمعی و تدوین و اعمال سیاست‌های درست و مخصوصا بر سرکار قرار گرفتن مدیریت‌های صحیح به این مهم دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه ما سومین ذخایر انرژی و نفت و گاز جهان را داریم، گفت: معادن بی نظیر، فرهنگ و تمدن چند هزار ساله، جذابیت‌های جغرافیایی و طبیعی، آب و هوای چهار فصل و بی‌نظیر، صنایع دستی منحصر به فرد مثل فرش و گلیم وغیره محصولات مختص ایران مثل خاویار، پسته، زعفران و مهمتر از همه نیروی کار جوان و مستعد از دیگر امتیازات کشور است.

این استاد دانشگاه با طرح این پرسش که پس مشکل کجاست؟ گفت: متاسفانه کارآفرینان در کشور ما جدی گرفته نمی‌شوند ما با آنها رفتار شایسته و در خورد شان نداریم ناامیدشان می‌کنیم.

گلپور ادامه داد: پیشرفت مادی و معنوی کشور، رها شدن از وابستگی به نفت و الهام بخش بودن در دنیا که خود نماد اصلی تعامل با جهان است، از اهداف اصلی رونق تولید است.

این فعال کارگری تاکید کرد: ما در صورتی می‌توانیم در دنیا موفق باشیم که کارگران کارآفرین ما در تولید محصولاتشان حرفی تازه برای دنیا داشته باشند، بازاری در جهان برای فروش محصولاتشان باشد یعنی به تعبیر رهبر معظم انقلاب پشتیبانی از تولید داشته باشیم.

وی افزود: ما برای این پشتیبانی نیازمند به بازارهای مصرفی دنیا هستیم تا ارزش پول ملی‌مان را تقویت کنیم. باید برای این منظور مهم، رفع موانع تولید انجام شود.

رییس کمیته بانوان کانون عالی انجمن صنفی کارگری زنان تاکید کرد: باید به طور جدی با قاچاق مبارزه شود، پولشویی، اختلاس و هزاران بیماری اقتصادی کشور درمان شود تا درخت تنومند قدرت کارگر ایران به بار بنشیند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها