مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا بوشهر:

برای ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا نیاز به هیچ پرداختی نیست / وارد صفحات اینترنتی نامعتبر نشوید

رئیس پلیس فتا بوشهر گفت: جهت ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا نیاز به پرداخت هیچگونه وجهی نبوده و مواظب باشید تا مورد کلاهبرداری واقع نشوید. به‌ هیچ عنوان لینک‌های انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی با موضوعات ثبت‌نام واکسن را باز نکنید.

برای ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا نیاز به هیچ پرداختی نیست / وارد صفحات اینترنتی نامعتبر نشوید
کد خبر: 484371
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۴:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا بوشهر با بیان اینکه مجرمین سایبری از همین فضا سوء استفاده می‌کنند، افزود: این افراد به اشکال مختلف مثل ارسال لینک‌های جعلی که در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌شود تحت عناوینی نظیر ثبت پرونده سلامت برای دریافت واکسن کرونا یا فروش واکسن خارجی کرونا به قیمت بسیار مناسب، متقاضیان را به سایت‌های جعلی و صفحات فیشینگ هدایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی عنوان کرد: به‌ هیچ عنوان لینک‌های انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی با موضوعات ثبت‌نام واکسن یا تشکیل پرونده سلامت و نظایر اینها را باز نکرده و وارد صفحات اینترنتی نامعتبر نشوند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه شهروندان به شایعات و مطالب منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکنند، گفت: جهت اطلاع از اخبار موثق به رسانه‌های معتبر نظیر صداوسیما و سایت رسمی وزارت بهداشت مراجعه نمایند.

این مقام مسئول یادآور شد: در صورت نیاز به اطلاع از نوبت زمانی و محل تزریق واکسن به سامانه ثبت رسمی واکسیناسیون کرونا به آدرس اینترنتی salamat.gov.ir مراجعه و با وارد کردن کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن، از طریق وزارت بهداشت، زمان و محل تزریق واکسن از طریق پیامک به آنها اعلام خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تأکید کرد: جهت ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا نیاز به پرداخت هیچگونه وجهی نبوده و مواظب باشید تا مورد کلاهبرداری واقع نشوید.

شهروندان در صورت داشتن هرگونه ابهام در مورد پرونده سلامت، با مرکز بهداشت محل سکونت خود تماس گرفته و در مورد وضعیت پرونده بهداشتی خود سؤال کنند و در صورت مشاهده مواردی از قبیل تبلیغات در مورد واکسن کرونا و ارسال لینک‌های جعلی و ناشناس، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir در بخش فوریت‌های سایبری مطرح کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها