کد خبر: 484380
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۴:۲۶:۴۸
| |

حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز:

وعده‌های پوچ کاندیداها سبب بی‌اعتمادی در مردم می‌شود

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از طرح اختلاف‌های سیاسی که سبب دلسردی مردم می‌شود، بپرهیزند. دادن وعده‌های پوچ نیز سبب بی‌اعتمادی در مردم و دوچندان شدن مشکلات کشور می‌شود.

وعده‌های پوچ کاندیداها سبب بی‌اعتمادی در مردم می‌شود
کد خبر: 484380
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۴:۲۶:۴۸

اعتمادآنلاین| یک عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از طرح اختلاف‌های سیاسی که سبب دلسردی مردم می‌شود بپرهیزند، گفت: دادن وعده‌های پوچ نیز سبب بی‌اعتمادی در مردم و دوچندان شدن مشکلات کشور می‌شود.

به گزارش ایرناپلاس، کشور در شرایطی آمادهِ انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری می‌شود که تحریم، کرونا و ... وضعیت سختی را برای قشرهای مختلف مردم رقم زده است. به همین دلیل از نگاه تحلیگران سیاسی و اجتماعی، انتخابات 1400 به لحاظ اهمیت در سطح بالاتری از انتخابات پیشین برخوردار است. این شرایط نشان می‌دهد، گروه‌های سیاسی حاضر در فضای انتخاباتی و دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط، باید همهِ تلاش خود را به کار بگیرند تا انتخابات 28 خرداد را به فرصتی برای مشارکت حداکثری تبدیل کنند.

حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در همین رابطه به پاسخگوی پرسش‌های ایرناپلاس بود.

*از انتخابات به‌عنوان فرصت مهم و بی‌نظیر برای استحکام پایه‌های اقتدار و امنیت کشور یاد می‌شود. با این توضیح چه وظیفه‌ای روی دوش همه است تا این اتفاق به رویداد تاثیرگذار بدل شود؟


بحمدالله امنیت در کشور ما تامین است و تا به حال مشکل قابل توجهی به وجود نیامده است. اما در عین حال برای عزت و اقتدار بیشتر کشور و نظام، طبیعی است همه باید تلاش خود را برای آرامش عمومی به نمایش بگذارند. همچنین به طور مشخص جریان‌ها و چهره‌های سیاسی باید تلاش کنند، از ایجاد التهاب و اضطراب در جامعه جلوگیری کنند. به ویژه کاندیداها که باید مراقب باشند، اختلاف‌های سیاسی و عقیده‌ای در جریان رقابت موجب دلسردی بین مردم نشود.


به این معنی که همه باید با بر اساس قانون اساسی بتوانند به‌گونه‌ای عمل کنند که جامعه را به اشتباه نیندازند. یعنی وعده‌های خلاف و توخالی به مردم ندهند و کاری کنند که توقع‌های بیجا در افکار عمومی به وجود نیاید. زیرا وعده‌های پوچ بعد از انتخابات ناامنی و بی‌اعتمادی را در ذهن مردم پررنگ و مشکلات زیادی را در جامعه ایجاد خواهد کرد. مساله اصلی این است که انتخابات باید به وسیله‌ای برای آرامش و پیشرفت کشور شود.

*مشخصا توصیه شما در این باره چیست؟


لازم است، همه با وحدت و یکپارچگی در راستای تقویت ملی در جامعه کوشش کنند و دستگاه‌های نظام نیز همه کارهای لازم را برای برقراری امنیت و آرامش انجام دهند. در واقع، همه، امنیت و اعتلای کشور را نسبت به هدف و خواسته‌های جناحی و شخصی اولا بدانند.


همچنین همه باید بدانند، اگر گروهی یا کسانی به‌دلیل هدف شخصی کارهای زیان‌رسانی را انجام دهند، مردم آنها را می‌شناسند و محال است بتوانند در کشور به اقدامات هزینه‌ساز خود ادامه دهند زیرا مردم ما هوشیارند و به خوبی سره را از ناسره تشخیص می‌دهند.

همچنین برخی افراد در هر جایگاهی در عمل طبق قانون عمل کنند و خدای نکرده کاری نشود که برداشت جناحی شود. زیرا طرفداری ارگان‌های رسمی از فرد یا گروه خاص، می‌تواند خسارت‌های زیادی به کشور تحمیل کند. البته تا به امروز هم، همین‌گونه بوده و سالم‌ترینِ انتخابات در نظام جمهوری اسلامی برگزار شده است و در آینده هم همین‌گونه خواهد بود. در واقع همه باید فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر پذیرش نتیجه از برنده و بازنده باید درنظر همگانی قرار گیرد. به هر حال در انتخابات ریاست جمهوری فقط یک نفر رای می‌آورد و بازنده‌ها نباید دستگاه‌های اجرایی را متهم کنند. انتخابات نشانه‌ای بارز از جمهوریت نظام اسلامی است و به همین دلیل هیچ‌کس حق ندارد خدشه‌ای به این امر مقدس و مهم وارد کند.

* بحث شعارها و وعده‌های انتخاباتی کاندیداها را اشاره کردید؛ چه باید کرد که شاهد این وعده‌های توخالی نباشیم؟


آنچه برای همه روشن است، چیزی جز این نیست که منابع درآمدی کشور ما محدود و به مقدار معلومی است و هزینه‌ها هم مشخص. بر همین اساس از کاندیداها انتظار داریم، از دادن وعده‌هایی که با امکانات کشور سازگار نیست، خودداری کنند تا مردم به اشتباه نیفتند. یعنی نگویند، در چند ماه چنین و چنان می‌کنم تا وقتی نتوانستند، امید و اعتماد عمومی به کشور کمرنگ نشود.


همه می‌دانیم، وقتی در کشوری مردم به دست‌اندرکاران و تصمیم‌گیران بی‌اعتماد شوند، جامعه به استقبال شرایطی نگران‌کننده می‌رود و هیچ کاری را نمی‌توان به نتیجه رساند. پس در شرایطی که در کشور ظرفیت‌های محدودی داریم، هم باید جلوی هزینه‌های اضافی را بگیریم و مردم را نسبت به وضعیت اقتصادی آشنا کنیم تا آنها به غلط از مسئولان طلبکار نشوند. اگر در این زمینه به خوبی عمل کنیم، هم آبروی افرادی که روی کارند حفظ می‌شود و هم کشور آمادگی لازم را برای توسعه و پیشرفت خواهد داشت.

این نکته را هم اشاره کنم که، مردم به دلیل فشارهای تحریمی نظام استبداد، شرایط سختی دارند. به همین دلیل، همه باید اغراض شخصی را فراموش کنیم و هر چه در توان داریم، برای کم کردن مشکلاتِ کشور به کار گیریم. اگر جامعه بداند دست‌اندرکاران و سیاسیون همه تلاش خود را برای آرامش عمومی به کار می‌گیرند، نوعی همدلی و یکپارچگی مثال‌زدنی در کشور به وجود خواهد آمد. ان‌شاءالله همه در کنار هم به‌گونه‌ای رفتار کنیم که انتخابات پیش‌رو، به فرصتی برای کمرنگ شدن مشکلات و بیشتر شدن همدلی و اتحاد در کشور شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها