کد خبر: 484468
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۰۷:۴۴:۰۷
| |

آتش‌سوزی در کوه گیسکان مهار شد

ساعت 6 صبح روز شنبه 18 اردیبهشت، در پی تماس تلفنی گزارش مردمی با موضوع آتش سوزی در مراتع عمومی روستای جمغاری، نیروهای حفاظتی پاسگاه ویژه منابع طبیعی دشتستان از جاده روستای لَرده و پرسنل حفاظتی بخش ارم از سمت تنگ ارم به منطقه اعزام شدند.

آتش‌سوزی در کوه گیسکان مهار شد
کد خبر: 484468
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۰۷:۴۴:۰۷

اعتمادآنلاین| با توجه به وسعت و حجم آتش، هماهنگی‌های لازم با فرماندهی یگان حفاظت استان و اطلاع رسانی عمومی به جامعه محلی نیز به صورت همزمان انجام شد.

به گزارش ایسنا، با هماهنگی نیروهای مردمی و منابع طبیعی، عملیات اطفاء حریق با گستردگی بیشتری پیگیری شد اما با نزدیک شدن به ساعات ظهر و افزایش دما شرایط برای ادامه کار سخت بود.

با شروع وزش باد مخالف، آتش غیرقابل مهار شده و به سرعت شروع به پیش روی نموده تا جایی‌که با ورود به مناطق صعب العبور، از دسترس خارج گردید. ضرورت تسریع در عملیات اطفاء موجب فراخواندن یک هلیکوپتر به منطقه شد و از ساعت 17 تعداد بیشتری از نیروهای مردمی و پرسنل یگان حفاظت سایر شهرستان‌ها که در محل حادثه حضور داشتند، توسط بالگرد به منطقه مورد حریق منتقل شدند.

با همه‌ی تلاش‌ها، حدود ساعت 21 آتش به سمت مراتع بالادست امام زاده شاه سالار و تنگ بناب سرایت کرد که در این شرایط، رییس اداره منابع طبیعی شهرستان دشتستان با همراهی اکیپی از داوطلبان سپاه پاسداران، جهت مقابله با پیش روی به منطقه فوق رفته و تا صبح روز بعد به مقابله با پیشروی آتش پرداختند.

متاسفانه این آتش سوزی با وجود اقدامات صورت گرفته در روز دوم نیز ادامه یافت تا با اعزام مجدد بالگرد، نیروهای بیشتری به منطقه منتقل شوند.

ظهر روز یکشنبه (19 اردیبهشت ماه) قسمت عمده آتش مهار گردید و تنها در نقاط دوردست و به صورت پراکنده شاهد آتش سوزی بودیم که با انتقال نیرو و تجهیزات به مناطق صعب العبور، آتش سوزی نهایتاً در ساعت 19 به صورت کامل مهار شد. با این حال جهت اطمینان از عدم حریق مجدد، تعدادی از نیروهای یگان حفاظت و داوطلبان مردمی در منطقه حضور دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها