کد خبر: 484487
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۰۸:۰۸:۰۰
| |

کامران قاسمپور، ملی‌پوش کشتی آزاد و قهرمان آسیا:

به یزدانی حسودی نمی‌کنم که المپیکی شده است

کامران قاسمپور گفت: حسن خیلی زحمت می‌کشد و اگر توانسته من را شکست دهد، مسلماً حقش بوده است. او در کشتی رودررو من را برد و حالا حقش است که در المپیک کشتی بگیرد. من هم اگر باختم به‌خاطر ضعفم بوده است و من معتقدم اگر کشتی‌گیری می‌بازد، حتماً حریفش برتر بوده است.

به یزدانی حسودی نمی‌کنم که المپیکی شده است
کد خبر: 484487
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۰۸:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در حالی اخیراً در آلماتی قزاقستان با قهرمانی آزادکاران کشورمان به پایان رسید که یکی از طلایی‌های ایران در این رقابت‌ها کامران قاسمپور در 92 کیلوگرم بود.

به گزارش روزنامه ایران، این کشتی‌گیر 25 ساله جویباری پس از استراحت در دور نخست، سانجیت از هند را 10-0 شکست داد و در نیمه نهایی برابر رستم شودیف از ازبکستان، 11-0 به برتری رسید و راهی فینال شد. قاسمپور در دیدار نهایی مقابل مونخباتور از مغولستان 10-0 به برتری رسید و چهارمین و آخرین مدال طلای کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها را قاطعانه از آن خود کرد. او در خصوص این قهرمانی‌اش چنین صحبت‌هایی را با خبرنگار «ایران» مطرح کرد: «این دوره از مسابقات، در سطح خوبی برگزار شد و خیلی خوشحالم که توانستم به مدال طلا دست پیدا کنم. آن هم در حالی که در وزن جدید مسابقه می‌دادم و این برایم راضی کننده بود.»

قاسمپور در شرایطی در 92 کیلوگرم به قهرمانی رسید که پیش از این در وزن 86 کیلوگرم مسابقه می‌داد و حتی در انتخابی تیم ملی هم در همین وزن با حسن یزدانی کشتی گرفت که از او شکست خورد. با این حال، قاسمپور با تغییر وزن دوباره توانست به قهرمانی برسد. او درباره اینکه آیا تغییر وزن برای او سخت بوده یا نه چنین نظر داد: «من وزن اصلی‌ام 92 کیلوگرم نیست و در همین مسابقات قهرمانی آسیا وزنم 88 کیلو بود. ولی کادر فنی تیم ملی تصمیم گرفت که از من در 92 کیلوگرم استفاده کند و من هم انجام وظیفه کردم و خدا را شکر می‌کنم که به موفقیت رسیدم.»

قاسمپور در این مسابقات کشتی‌هایی گرفت که نظر همه کارشناسان را به خود جلب کرد و خیلی از کارشناسان از اینکه چنین کشتی‌گیری در المپیک حضور ندارد، ابراز تأسف کردند. او در این‌باره گفت: «نمی دانم چه بگویم. من همه تلاشم را کردم که در المپیک حضور داشته باشم ولی در انتخابی وزن 86 کیلوگرم باختم ولی امیدوارم هرکدام از بچه‌ها که در المپیک حضور پیدا می‌کنند، در تمام اوزان دست پر از المپیک بازگردند.»

نکته‌ای که در‌خصوص قاسمپور وجود دارد این است که او در مسابقات زیر 23 سال قهرمانی جهان در سال‌های 2018 و 2019 به مدال طلا رسید و خود را به عنوان یکی از مدعیان وزن 86 کیلوگرم معرفی کرد. او در مسابقات قهرمانی آسیا 2019 هم در وزن 86 کیلوگرم توانست به مدال طلا برسد. با این حال، در کنار او حسن یزدانی قهرمان المپیک 2016 ریو هم قرار داشته که یکی از مدعیان اصلی این وزن محسوب می‌شود و قهرمان جهان در این وزن است و حالا هم در آمادگی بالایی به سر می‌برد و امید اصلی کاروان ایران در المپیک توکیو به شمار می‌رود. این همزمانی فعالیت دو مدعی یک وزن کار قاسمپور را سخت کرد و در نهایت یزدانی المپیکی شد. قاسمپور درباره اینکه آیا این موضوع را بدشانسی می‌داند یا خیر، چنین واکنشی داشت: «بدشانسی که نمی‌شود اسمش را گذاشت ولی هر دوی ما در یک برهه زمانی کشتی می‌گیریم و دست خود من یا او نبوده و ناخواسته بوده است. به هر حال شرایط این‌طور بوده ولی مهم این است که آدم نا‌امید نشود و به کارش ادامه دهد.»

او درباره اینکه آیا به یزدانی حسودی نمی‌کند که قرار است در المپیک کشتی بگیرد، گفت: «نه اصلاً حسادت نمی‌کنم. حسن خیلی زحمت می‌کشد و اگر توانسته من را شکست دهد، مسلماً حقش بوده است. او در کشتی رودررو من را برد و حالا حقش است که در المپیک کشتی بگیرد. من هم اگر باختم به‌خاطر ضعفم بوده است و من معتقدم اگر کشتی‌گیری می‌بازد، حتماً حریفش برتر بوده است. من و حسن از کودکی با هم دوست بوده‌ایم و در جویبار از دوران نونهالی و نوجوانی در یک باشگاه کشتی می‌گرفتیم و توانستیم با هم رشد کنیم و به دوبنده تیم ملی برسیم.»

او درباره شانس یزدانی برای کسب دومین مدال طلای المپیکش و رقابت با تیلور کشتی‌گیر امریکایی چنین نظر داد: «من که به نظرم حسن شانس اصلی طلای المپیک است و مردم هم دعا کنند که او با مدال طلا به کشور برگردد. تیلور هم کشتی گیر خیلی خوبی است ولی امیدوارم حسن او را شکست دهد و به قهرمانی برسد.»

سوریان: علیزاده از همه پتانسیل و ظرفیتش استفاده نکرد

حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی در مورد ناکامی ناصر علیزاده در کسب سهمیه وزن 87 کیلوگرم که باعث شد سهمیه کامل کشتی فرنگی برای ایران از دست برود و این تیم با ترکیب ناقص در المپیک توکیو 2020 شرکت کند، گفت: «دوست داشتیم که این سهمیه را بگیریم و همه نیز برای تحقق آن تلاش کردند اما متأسفانه این سهمیه از دست رفت. هر کسی که سرمربی باشد، طبیعتاً دوست دارد ماحصل کارش را ببیند و اگر چیزی که برای آن تلاش شده، به دست نیاید، اسباب ناراحتی است. احساس می‌کنم ناصر علیزاده از همه ظرفیت و پتانسیل خود در این رقابت‌ها استفاده نکرد و می‌توانست از این بهتر کشتی بگیرد اما در آینده از او حرف‌های زیادی خواهیم شنید. سهمیه از دست رفت اما امیدوارم علیزاده آینده خوبی داشته باشد. همه تلاش کردند این مهم اتفاق بیفتد ولی وقتی ما در آسیایی آلماتی سهمیه را از دست دادیم، می‌دانستیم کار در صوفیه و گزینشی جهانی خیلی سخت‌تر است. حالا باید با 5 فرنگی‌کار به المپیک برویم و امیدوارم این بچه‌ها موفق عمل کنند. قطعاً کیفیت خیلی مهمتر از کمیت است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها