فلیک چرا برای مربیگری تیم ملی آلمان پاسخ نمی دهد؟

سرمربی تیم فوتبال بایرن مونیخ برای پذیرش هدایت تیم ملی آلمان منتظر تحولات احتمالی در فدراسیون کشورش است.

فلیک چرا برای مربیگری تیم ملی آلمان پاسخ نمی دهد؟
کد خبر: 484504
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هانس دیتر فلیک آخرین روزهای حضورش را روی نیمکت مربیگری بایرنی ها تجربه می کند. او چند هفته قبل اعلام کرد با وجود قراردادی تا 2023 قصد دارد در پایان فصل جاری از هدایت تیم قهرمان بوندس لیگا کناره گیری کند.


به گزارش فارس، باشگاه آلمانی بعد از تلاشی بی ثمر جهت تغییر نظر وی، اقدام به انتخاب «یولیان ناگلس مان» سرمربی کنونی آر.ب لایپزیگ به عنوان جانشین وی کرد.

فلیک در همان موقع مشخص ساخت که هدایت تیم ملی آلمان و جانشینی یواخیم لو بعد از پیکارهای یورو 2020 برایش جذاب است اما همین مربی 56 ساله در روزهای اخیر تاکید کرده تنها گزینه کاری او، سرمربیگری تیم ملی آلمان نیست؛ بلکه از چند تیم مطرح اروپایی پیشنهاد دارد.

تاکید فلیک

فلیک بعد از برد 6 بر صفر شنبه شب مقابل بورسیامونشن گلادباخ که در واقع جشن قهرمانی فصل جاری مونیخی ها بود، گفت: هنوز درباره آینده ورزشی ام تصمیمی نگرفته ام.

با همین جمله مسئول فنی 2 سال گذشته باواریایی ها مشخص کرد مقصد بعدی خود را هنوز مشخص نکرده و در دوره ارزیابی پیشنهادات است.

پس از آن اظهار نظر «کارل هاینس رومنیگه»، مدیر اجرایی بایرن هم در مصاحبه ای تاکید مجددی داشت بر اینکه عملکرد فلیک در دوره حضورش در تیم سرخ پوش آنقدر خوب بوده که درسراسر اروپا مورد توجه است و همه بزرگان برای همکاری با این چهره علاقه بسیار نشان می دهند.

با این حال همانگونه که فلیک در مصاحبه هایش تاکید داشت، اولویت نخست او برای انتخاب، «تیم ملی آلمان» است.

از این رو رسانه ها در کشورش پیوسته وضعیت او را دنبال می کنند تا مشخص شود نتیجه مذاکراتش با اولیور بیرهوف، مدیر ورزشی تیم ملی تاکنون چه بوده است. مطابق اعلام هفته نامه کیکر، چند سری مذاکره میان آنها انجام گرفته است.

این دو از زمانی که سرمربی کنونی بایرن در تیم ملی به عنوان دستیار کار می کرد، همدیگر را خوب می شناسند. در واقع در سال 2014 با حضور مثلث لو (سرمربی)، بیرهوف (مدیر ورزشی) و فلیک (دستیار شماره یک) بود که ژرمن ها در جام جهانی 2014 برزیل درخشیدند و به مقام نخست رسیدند.

فلیک نیز در صحبت های اخیرش بارها به این نکته اشاره داشته که «اعتماد عمیقی به بیرهوف» دارد اما سئوال کنونی این است، چرا سرمربی بایرن برای قبول هدایت تیم ملی با وجود علاقه و انگیزه بی شماری که دارد، پاسخی نداده است؟

پاسخ یک پرسش مهم

کیکر در این باره نوشت، آنچه پاسخ فلیک را با تاخیر همراه کرده، تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال آلمان است.

بعد از آنکه یکسری حواشی در این سازمان رخ داد، باعث شد تا فلیک برای جواب دادن، کمی صبر کند.

او می خواهد مطمئن شود بعد از کناره گیری «لو» از تیم ملی، بیرهوف در مقامش می ماند تا با حضور در راس کادر فنی تیم ملی، همکاری ثمربخشی داشته باشد.

با توجه به این نکته، نشریه آلمانی عنوان کرده احتمالا پاسخ فلیک برای حضور در تیم ملی آلمان یا رد احتمالی چنین همکاری در 3 تا 4 هفته آینده مشخص خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها