کد خبر: 484521
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۰۸:۵۱:۰۰
| |

رضا لایق، دبیر سابق فدراسیون کشتی:

شانس مدال در همه اوزان المپیک را داریم / دلخوری باعث بلاتکلیفی کمپ پاسارگاد شد

دبیر سابق فدراسیون کشتی گفت: ما در همه اوزان المپیک شانس مدال داریم اما رنگ آن متفاوت است.

شانس مدال در همه اوزان المپیک را داریم / دلخوری باعث بلاتکلیفی کمپ پاسارگاد شد
کد خبر: 484521
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۰۸:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا لایق، دبیر سابق فدراسیون کشتی در خصوص کسب 11 سهمیه کشتی آزاد و فرنگی برای بازی‌های المپیک توکیو، اظهار داشت: امیدوار بودم کشتی فرنگی هم سهمیه کامل را بگیرد اما شرایط مهیا نشد و این تیم با یک سهمیه کمتر وارد المپیک می‌شود. شرایط در چند وقت گذشته به گونه‌ای بود که اردوهای مختلفی برگزار شد. با وجود اینکه کرونا بود اما نسبت به خیلی از کشورها بهتر عمل کردیم.

به گزارش فارس، مربی سابق کشتی آزاد ایران خاطرنشان کرد: ایران را تیم بدی نمی‌بینم و شرایط خوب است، امیدوارم که نتایج خوبی هم در المپیک کسب کنیم. ما در کشتی فرنگی استعدادهای زیادی داریم اگرچه المپیک میدان متفاوتی است اما من به کسب نتایج خوب امیدوارم. کرونا باعث شد کشورها آن طور که باید تمرین نداشته باشند اما من ایران را جلوتر از سایر کشورها می‌بینم.

لایق درباره اینکه پیش بینی شما از مدال کشتی در بازی‌های المپیک توکیو چیست، عنوان کرد: ما در اوزان مختلف مدعیانی داریم، البته المپیک میدان متفاوتی است و سابقه حضور در المپیک با مسابقات جهانی و سایر رقابت‌ها متفاوت است چرا که کشتی‌گیران با شرایط خاصی به المپیک می‌آیند. به جز یکی دو وزن، کشتی‌گیرانی داریم که سالها تجربه دارند. من فکر می‌کنم ما در همه اوزان شانس کسب مدال داریم اما رنگ مدال فرق می‌کند. کسب طلا بسیار سخت است اما چند کشتی گیر مدعی مدال هم در آزاد و هم در فرنگی داریم. در مجموع من هر دو رشته را موفق می‌بینم.

لایق در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه برخی از کشتی‌گیران به مسیر انتخابی برای حضور در المپیک معترض بودند، تصریح کرد: مسیر انتخابی نفرات خیلی شفاف نبود اما کادرفنی در مسابقات مختلف بهترین کشتی‌گیران را خارج کرده است اگرچه فرآیند تعریف شده‌ای وجود نداشت اما مربیان ملی نفراتی را که می‌خواهند اعزام کنند این افراد را تشخیص دادند که بهترین هستند و نمره قبولی گرفتند.

وی افزود: فدراسیون و کادر فنی تلاش می‌کند بهترین تیم اعزام شود اما چه خوب بود یک مسابقه می‌گذاشتند تا نفرات را انتخاب کنند اگرچه کرونا و عقب افتادن مسابقات باعث شد تا این فرآیند انتخابی صورت نگیرد.

دبیر سابق فدراسیون کشتی درباره اینکه کمپ پاسارگاد مورد استفاده کشتی قرار نگرفت و سرمایه‌گذاری صورت گرفته به هدر رفته، خاطرنشان کرد: این مجموعه جزو کمپ‌های برتر دنیا بود که 95 درصد ساختمان تمام شده است. در واقع این کمپ نوعی هتل کشتی بود که امکانات خوبی را با استانداردهای جهانی داشت اما به دلیل عدم هماهنگی فدراسیون و بانک پاسارگاد تکمیل نشد و مورد استفاده قرار نگرفت. در واقع نوعی دلخوری باعث شد که حالا این کمپ با 250 میلیون تومان سرمایه‌گذاری بلاتکلیف باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها