محمد سبزی، نماینده ساوه و زرندیه در مجلس:

تنها چهره قابل اجماع اصولگرایان رئیسی است / اصلاح‌طلبان مهره کلیدی در انتخابات 1400 ندارند

یک نماینده مجلس گفت: تنها چهره قابل اجماع اصولگرایان رئیسی است. اگر سیدابراهیم رئیسی بیاید، خیال بسیاری را راحت می‌کند اما اگر ایشان نیاید معلوم نیست که اجماع روی چه کسی صورت خواهد گرفت. به شخصه پیش‌بینی می‌کنم سید ابراهیم رئیسی برای انتخابات نامزد می‌شود.

تنها چهره قابل اجماع اصولگرایان رئیسی است / اصلاح‌طلبان مهره کلیدی در انتخابات 1400 ندارند
کد خبر: 484607
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۱۰:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد سبزی، نماینده ساوه و زرندیه در مجلس در مورد فضای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: امسال به خاطر همه‌گیری کرونا شرایط خاصی داریم، شرایطی که متفاوت با همه ادوار گذشته است، همه گیری کرونا از یک طرف و مشکلات معیشتی مردم از طرف دیگر مطرح است. دو سال گذشته جزء سخت ترین سال‌های جمهوری اسلامی بوده است، پاییز 99 مشارکت مردم رو به افزایش بود اما ماجرای صف مرغ و روغن باعث شد پیش بینی‌ها به سمت کاهش مشارکت پیش رود.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با بیان اینکه بعضی از مردم از عملکرد مسئولان احساس ناامیدی می‌کنند، گفت: به نظرم هر اقدامی که نور امید را در دل مردم زنده کند، میزان مشارکت را بالا می‌برد. مردم این تصور را دارند که دولت اصلاح طلب و اصولگرا فرقی نمی‌کند در صورتی که واقعیت ماجرا متفاوت است.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اظهار کرد: مردم می‌دانند که انتخاب درست، باعث پیشرفت، آزادی و رفاه می‌شود و انتخاب‌های نادرست باعث ضرر همگانی می‌شود. به نظر اگر مسئولان در همین زمان باقی مانده، فکری به حال تنظیم بازار کنند و از طرف دیگر رسانه‌ها اطلاع رسانی کنند، مشارکت بالا می‌رود.

سبزی تأکید کرد: «نه به فساد» و«نه به افراد ناشایست» درست است، این مسائل در صندوق رأی مشخص خواهد شد.

وی ارزیابی خود از ترکیب سیاسی نامزدهای انتخاباتی گفت: به نظرم، اصلاح طلبان با عملکردی که از خود بجای گذاشتند، جایگاه خوبی در میان مردم ندارند. نکته دیگر در مورد اصلاح طلبان این است که مهره کلیدی برای انتخابات ندارند پس شاید به علی لاریجانی متوسل شوند.

سبزی در مورد جبهه سیاسی اصولگرایان در انتخابات اظهار کرد: تنها چهره قابل اجماع اصولگرایان آیت الله رئیسی است. اگر سید ابراهیم رئیسی بیاید، خیال بسیاری را راحت می‌کند اما اگر ایشان نیاید معلوم نیست که اجماع روی چه کسی صورت خواهد گرفت. به شخصه پیش بینی می‌کنم سید ابراهیم رئیسی برای انتخابات نامزد می‌شود، هر چند که ایشان سِمَت مهمی دارد اما بالاترین مقام بعد از رهبری ریاست جمهوری است. اگر قوه اجرایی درست کار کند، کار قوه قضائیه هم راحت می‌شود.

نماینده مردم ساوه در پایان گفت: بسیاری از نیروهای سیاسی در رسانه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنند تا فضا را دو قطبی کنند ولی فکر می‌کنم اجازه دو قطبی شدن فضا داده نمی شود. مردم ایران غیرقابل پیش بینی هستند، در گذشته راهپیمایی‌هایی را پیش بینی می‌کردیم که مردم در آن حضور پیدا نکنند ولی فردای آن روز حضور پرشور مردم مشاهده می‌شد و همه پیش‌بینی‌ها نقض می‌شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها