کد خبر: 484680
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۱۲:۳۹:۰۰
| |

توسط دادگاه عالی قانون اساسی:

اسامی نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه اعلام شد

دادگاه عالی قانون اساسی سوریه اسامی نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد. بدین ترتیب، بشار اسد، عبدالله عبدالله و محمود مرعی به عنوان نامزدان نهایی معرفی شدند.

اسامی نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه اعلام شد
کد خبر: 484680
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۱۲:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| دادگاه عالی قانون اساسی سوریه اسامی نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.


به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، دادگاه عالی قانون اساسی سوریه اسامی نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد. بدین ترتیب، «بشار اسد»، «عبدالله عبدالله» و «محمود مرعی» به عنوان نامزدان نهایی معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، دادگاه عالی قانون اساسی پس از بررسی اعتراضات برخی نامزدها رد صلاحیت شده، اعلام کرد که سه شخصیت مذکور، نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری در سوریه هستند.

پیشتر «حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه گفته بود: طبق تصمیمی که اتخاذ شده است، انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سال جاری در روز 26 ماه مِی (5 خردادماه) برگزار می‌گردد. این مقام سوری همچنین عنوان کرد که انتخابات برای سوری‌های مقیم خارج در تاریخ 20 ماه مِی (30 اردیبهشت ماه) برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری در سوریه در حالی قرار است برگزار شود که بحران سیاسی و امنیتی در این کشور از 10 سال پیش یعنی در سال 2011 آغاز شد. هدف اصلی و اساسی بازیگردانان بحران مذکور ایجاد تغییر و تحولات استراتژیک در معادلات مقاومت در منطقه بود.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در برهه کنونی حامل پیام‌هایی برای آمریکا، غرب و متحدان آنهاست. یکی از مهمترین پیام‌هایی که دمشق از رهگذر برگزاری انتخابات به طرف‌های خارجی مخابره می‌کند این است که سوریه علیرغم تمامی هزینه‌های آنها در حمایت از گروه‌های تروریستی در این کشور طی سال‌های گذشته، اکنون به سمت ساحل ثبات و آرامش حرکت می‌کند و نه به سمت فروپاشی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها