نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی:

برخی با رانت وارد ورزش می‌شوند و خرابه تحویل می‌دهند

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: برخی بدون داشتن توانایی وارد ورزش می‌شوند و خرابه تحویل می‌دهند.

برخی با رانت وارد ورزش می‌شوند و خرابه تحویل می‌دهند
کد خبر: 484724
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۱۳:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| روابط سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با حضور در محل فدراسیون ورزشهای همگانی با افشین ملایی و مسئولان این فدراسیون دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فارس، فلاحی در ابتدای صحبت هایش با اشاره به مشکلاتی که کرونا برای ایران و جهان بوجود آورده است گفت: شیوع این ویروس تمام فعالیت ها از جمله ورزش را تحت تاثیر قرار داد و عامل بازدارنده برای ورزش کردن مردم شد. با این حال باید تلاش کنیم با همفکری و همراهی یکدیگر این وضعیت را تغییر دهیم.

فلاحی که سابقه انجام ورزشهای بسکتبال و فوتبال را دارد و هم اکنون نیز کوهنوردی را در برنامه هفتگی خود قرار داده است ادامه داد: از آنجایی که خودم را جزوی از خانواده ورزش می دانم این دغدغه را داریم که بتوانیم به این بخش مهم و تاثیرگذار در جامعه کمک کنیم.

این نماینده مجلس با انتقاد از حضور افراد غیرمتخصص در ورزش، عنوان کرد: دغدغه ما زمانی برطرف می شود که ورزش در اختیار متولیان و افراد متخصص باشد نه این که برخی با رانت و بدون داشتن توانایی وارد ورزش می شوند و یک خرابه را تحویل می دهند و می روند.

نماینده مردم ایلام در مجلس با تاکید بر این که برای تامین سلامت مردم مشکلاتی وجود دارد خاطرنشان کرد: به دلیل عدم آموزش های لازم بسیاری از مردم خصوصا بانوان ورزش را غلط انجام می دهند چون آموزش اصولی ندیده اند. این اتفاق خصوصا در مورد بانوان بیشتر رخ می دهد و سلامت آنها به خطر می افتد.

سارا فلاحی با بیان این که بانوان مظهر قوام خانواده و جامعه هستند و باید به تندرستی و سلامت آنها توجه ویژه ای شود ادامه داد: متاسفانه در مورد ورزش کردن بانوان نگاه های غلطی در جامعه وجود دارد و آنها اجازه ورزش کردن در خیلی موارد را ندارند. مایه تاسف است که برخی مسئولان به ورزش بانوان به عنوان تلطیف کننده فضا نگاه می کنند در حالی که بانوان هم انسان هستند و باید از حق طبیعی برای ورزش کردن برخوردار باشند.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به حرکت سن جامعه ایران به سمت پیری و کهنسالی و افزایش کم تحرکی و چاقی خاطرنشان کرد: مدیریت کردن جمعیت سالمند کار بسیار سختی است و به همین خاطر ما نباید اجازه بدهیم جامعه به این سمت حرکت کند. باید با تشویق و ترغیب مردم را به سمت ورزش سوق دهیم. باید فرهنگ سازی صورت بگیرد و با ابزارهایی که وجود دارد زمینه ورزش کردن مردم را فراهم کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه مسئولان ورزش وجود دارد گفت: تا زمانی که مجلس و دولت موانع قانونی را برطرف نکنند زحمات جامعه ورزش دیده نمی شود. ما در فراکسیون ورزش نقشه راهی را طراحی کرده ایم که اساس آن ورزش همگانی است.

سارا فلاحی ادامه داد: ورزش همگانی و قهرمانی نباید از هم جدا باشند چرا که از یک جامعه سالم است که می توانیم یک قهرمان تحویل دهیم. باید پیوند ورزش قهرمانی و همگانی برقرار شود و این مستلزم این است که برای ورزش همگانی سرمایه گذاری و هزینه شود. مدام که نمی شود فقط به مردم گفت بیایید ورزش کنید اما کاری برایشان نکنیم.

این نماینده مجلس با انتقاد از برخی مسئولان سیاسی که تصمیم گیر اصلی هستند تصریح کرد: خیلی از کسانی که سیاست گذاری می کنند فهمی از ورزش ندارند و به خاطر این که متوجه نمی شوند سرمایه گذاری و موفقیت در ورزش باعث وحدت ملی و سلامتی جامعه می شود، تصمیم درستی در این مورد نمی گیرند.

فلاحی ادامه داد: مسئولان کشور باید پول و بودجه را به سمت ورزش و سلامت ملی سوق بدهند. اساس کار باید تقویت ورزش همگانی باشد چرا که یی از راه های نجات جامعه از کم تحرکی، چاقی و اضافه وزن و بیماری های مربوط به آن ورزش همگانی است. اما با دست حال نمی توان ورزش را همگانی کرد و باید ابزار و امکانات ورزش را در اختیار مردم قرار دهیم.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با بیان این که فدراسیون ورزشهای همگانی به تنهایی نمی تواند سلامت مردم را تضمین کند خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید به کمک این فدراسیون بیایند و از درگیری های سیاسی فاصله بگیرند و به این بخش مهم توجه کنند. مردم از این درگیری های سیاسی و کم توجهی به ورزش لطمه دیده اند. باید حساب ورزش را از این سیاسی کاری ها جدا کرد و به فکر سلامت مردم بود.

سارا فلاحی در پایان با تقدیر از عملکرد فدراسیون ورزشهای همگانی در ایام کرونا و اجرای طرح هایی در این زمینه، برای ارائه هرگونه کمک به این فدراسیون اعلام آمادگی و تاکید کرد هر طرح و برنامه ای که به مجلس برسد را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها