بازیکن تیم ملی اسپانیا:

ایران قدرت جهانی در فوتبال ساحلی است/ بازیکنانی با کیفیت بالا در ایران وجود دارد

بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی اسپانیا گفت: ایران یک تیم بسیار قدرتمند و کار شده است، بدون شک آن‌ها یک قدرت جهانی در فوتبال ساحلی به شمار می‌روند

ایران قدرت جهانی در فوتبال ساحلی است/ بازیکنانی با کیفیت بالا در ایران وجود دارد
کد خبر: 484790
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آدریان فروتوس گارسیا بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی اسپانیاست که از سال 2014 در این تیم بازی می‌کند و افتخارات زیادی از جمله حضور در چهار مرحله لیگ اروپا، قهرمانی جام نیجریه، نایب قهرمانی اروپا، مقام دوم جام بین قاره‌ای، مدال نقره بازی‌های اروپایی را با تیم کشورش در مسابقات مختلف کسب کرده است.

به گزارش میزان، گفت‌وگو با این بازیکن را در زیر بخوانید:

*ممکن است در مورد شرایط باشگاه خود و نتایجی که به دست‌ آورده‌اید توضیح دهید؟

برای فصل جاری من به تیم سانفرانسیسکو دو مایورکا پیوسته‌ام؛ هر چند که در سال‌های اخیر در لوانته بازی کرده بودم و همراه با این تیم سال گذشته قهرمان لیگ و سوپر جام اسپانیا شدیم و در لیگ قهرمانان اروپا هم حائز رتبه سوم شدیم.

*شما با اسپانیا افتخارات بزرگی کسب کرده‌اید. آیا افتخاری بوده که به آن نرسیده باشید؟

همراه با اسپانیا به فینال‌های زیادی در طول این سال‌ها رسیده‌ایم، اما دو موردی که بیشتر از همه به من آسیب زد و باعث شد تا نتوانم آن جامی را که می‌خواهم به دست بیاورم بازی‌های قهرمانی اروپا بود که مقابل پرتغال باختیم و در مسابقات جام بین قاره‌ای هم از ایران شکست خوردیم.

*نظر شما در مورد تیم ایران و بازیکنان آن تیم چیست؟

ایران یک تیم بسیار قدرتمند و کار شده است، بدون شک آن‌ها یک قدرت جهانی در فوتبال ساحلی به شمار می‌روند به طوری که هم با ثبات هستند و هم خوب توانسته‌اند به جام‌های فراوانی دست یابند. ایران سرمایه‌گذاری زیادی روی این رشته انجام داده‌ و در کنار آن هم بازیکنانی با کیفیت بالا در ایران وجود دارد که خیلی خوب در مسابقات استعداد خود را به نمایش می‌گذارند.

*چه کسی را به عنوان بهترین بازیکن تاریخ این رشته می‌شناسید؟

بازیکنان زیادی در این رشته هستند که می‌توانند بهترین باشند، اما از نظر من رامیرو امارله برای همه یک نمونه و الگو است، زیرا به لطف او فوتبال ساحلی در اسپانیا در این سالیان اخیر به یکی از قدرت‌های برتر جهانی تبدیل شده است.

*اکنون در لالیگا، بین بارسلونا، اتلتیکو مادرید و رئال مادرید یک رقابت جذاب و پیچیده برای قهرمانی شکل گرفته؛ از نظر شما کدام تیم بیشترین شانس قهرمانی را دارد؟

در فصل جاری لالیگا یک رقابت جذاب بین تیم‌های بارسلونا، رئال و اتلتیکو مادرید برای قهرمانی شکل گرفته است و به نظرم هر 3 تیم می‌توانند و این شانس را دارند تا قهرمان لیگ شوند، اما به عنوان یک مادریدی امیدوارم تیم محبوبم رئال مادرید قهرمان شود.

*بسیاری از ایرانیان از شما حمایت می‌کنند؛ پیام شما برای آن‌ها چیست و آیا می‌خواهید روزی به ایران سفر کنید؟

من دوستان خوبی در ایران دارم. لیگ ایران لیگ باکیفیتی است و‌ دوست داشتم می‌توانستم در آنجا بازی کنم. دوست دارم اگر

شرایط فراهم شود، روزی به ایران سفر کنم.

*هدف شما در بخش بین‌المللی بعد از شروع مسابقات چیست؟ چقدر مشتاق هستید که مسابقات را دوباره شروع کنید.

هدف ما درخشش و کسب جام در جام‌جهانی است و اولین مسابقه پیش‌روی ما نیز رقابت‌های مقدماتی جام جهانی است که باید خیلی خوب خودمان را برای این مسابقات مهیا و آماده کنیم. واقعا دلم برای مسابقات در سطح ملی تنگ شده است.

*در طول این سال‌ها، همیشه یک رقابت جالب بین تیم‌های ایران، برزیل، روسیه، ایتالیا، پرتغال و تیم شما برای کسب جام وجود داشته است.


ایران، پرتغال، ایتالیا، برزیل به همراه ما کشور‌هایی هستند که بیشترین حمایت و سرمایه‌گذاری را روی فوتبال ساحلی به صورت پیوسته انجام می‌دهند، آن‌ها همیشه در مسابقات سطح بالا و در حد استاندارد ظاهر می‌شوند و بازی مقابل آن‌ها از لذت زیادی برخوردار است.

*به تازگی مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته‌اند ایران از حضور در جام جهانی این رشته کنار گذاشته شود؛ البته مسئولان ایران نسبت به این تصمیم اعتراض کرده‌اند. آیا این تصمیم، تصمیم درستی است یا خیر؟

این یک تصمیم عجیب و غریب است و نمی‌دانم چرا مسئولان آسیا، تیم ایران را که در این سال‌ها افتخارات بیشماری کسب کرده است به راحتی حذف کردند. امیدوارم شرایط طوری پیش برود تا ایران هم بتواند در جام جهانی حضور یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها