حاشیه جدید کشتی با حرف‌های نسنجیده آقای رئیس

اعتراض پرویز هادی به نبود نامش در فهرست کشتی‌گیران دعوت‌شده به جام بین‌المللی تختی، این روزها حواشی زیادی را برای فدراسیون کشتی به وجود آورده است.

حاشیه جدید کشتی با حرف‌های نسنجیده آقای رئیس
کد خبر: 484934
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۰۹:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| د ر شرایطی که انتظار می‌رفت علیرضا دبیر به‌عنوان رئیس این فدراسیون فضا را به گونه‌ای مدیریت کند که حال‌و‌هوای ورزش اول مملکت در آستانه المپیک توکیو ملتهب نشود، اما برعکس با اظهارات جدید خود، آتش این اختلاف را گسترده‌تر کرد.

به گزارش شرق، ماجرا از آنجایی شروع شد که کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد چندی پیش اسامی کشتی‌گیران واجد شرایط در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی را منتشر کرد و نامی از پرویز هادی در این فهرست نبود.

این موضوع باعث شد تا قهرمان سابق آسیا از اعضای کادر فنی خرده بگیرد و ناراحتی‌اش را در این خصوص به رسانه‌ها انتقال دهد.

او در انتقاد به دعوت‌نشدنش به جام تختی گفت عدالت در فدراسیون کشتی اجرا نمی‌شود و تصمیمات به صورت سلیقه‌ای گرفته می‌شود.

هادی در حالی این اظهارنظرها را مطرح کرد که بلافاصله با واکنش فدراسیون کشتی مواجه شد؛ به‌طوری که علیرضا دبیر شخصا در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و به طرز عجیبی پاسخ انتقادهای این کشتی‌گیر آذری را داد.

دبیر آن‌قدر در این گفت‌وگو غیرمنتظره ظاهر شد که حرف‌هایش بعد از گذشت چند روز هنوز هم برای خیلی‌ها جای سؤال دارد.

او که خودش از جنس کشتی بوده و زیر‌و‌بم کار را به خوبی می‌داند، به‌جای اینکه دلیل دعوت‌نشدن هادی را با مسائل فنی توجیه کند، با بیان الفاظی ناپسند این کشتی‌گیر را به سخره گرفت.

رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به سؤال مجری برنامه که درخصوص نحوه برگزاری جام تختی بود، بدون اینکه نامی از هادی ببرد، این‌گونه صحبت کرد: «اگر نفراتی که می‌خواهند در جام تختی شرکت کنند دست هیئت‌های استانی باشد، هزار نفر را به ما معرفی می‌کنند؛ اما باید کشتی‌گیری به این رقابت‌ها بیاید که در حد جام تختی باشد. یک آقایی که خدا عقل درست‌و‌حسابی به او بدهد، مصاحبه کرده و حرف‌هایی را زده است. ای ‌کاش خدا به آدم فقط هیکل ندهد و عقل هم بدهد».
نکته درخور توجه و ناراحت‌کننده مصاحبه تلویزیونی دبیر، اینجا بود که مجری برنامه، رئیس فدراسیون را در بیان این ادبیات نامحترمانه همراهی و با خنده حرف‌های او را تأیید می‌کرد.

حضور جنجالی دبیر در برنامه «کادر فنی» شبکه ورزش در شرایطی بازتاب منفی زیادی داشت که باعث شد غلامرضا محمدی به‌عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد وارد عمل شود و به نوعی حرف‌های نسنجیده رئیس را رفع و رجوع کند.

محمدی نیز که در برنامه تلویزیونی دایره طلایی حضور داشت، در‌خصوص چرایی دعوت‌نشدن هادی به جام تختی گفت: «پرویز هادی جزء کشتی‌گیران خوب و قابل احترام ماست. بعد از آنکه در آسیایی هند با یک غافلگیری به حریف قزاقستانی باخت و به برنز آسیا رسید، در انتخابی تیم ملی نیز به دو جوان ما یعنی امین طاهری و امیرحسین زارع در کشتی رودررو باخت‌. بعد هم دیگر در هیچ میدان و اردویی حضور نداشت و عملا از گردونه خارج شد. او هیچ درخواستی برای شرکت در اردوها به کادر فنی و فدراسیون ارائه نداده و در هفت، هشت ماه گذشته اصلا در اردوهای تیم ملی حاضر شرکت نکرده است. با توجه به اینکه احترام ویژه‌ای برای مردم غیور و پهلوان‌دوست تبریز و آذربایجان قائل هستیم، اگر او آمادگی حضور در جام تختی را دارد، می‌تواند به صورت رسمی درخواست خود را به فدراسیون بدهد و کادر فنی نیز حتما این درخواست را مورد بررسی قرار خواهد داد».

علاوه بر غلامرضا محمدی، ابراهیم مهربان، مربی تیم ملی آزاد نیز با رسانه‌های مختلف گفت‌وگو کرد و دلیل دعوت‌نشدن این قهرمان سنگین‌وزن را فقط مسائل فنی عنوان کرد. کادر فنی تیم ملی آزاد در شرایطی از غیبت پرویز هادی در اردوی تیم ملی، بعد از مسابقات انتخابی درون‌اردویی خبر می‌دهند که گفته می‌شود این کشتی‌گیر قصد دارد از دنیای ورزش خداحافظی کند و وارد عرصه سیاست شود. آن‌‌طورکه از دور و نزدیک پیداست، هادی در تلاش است شانسش را برای شرکت در انتخابات شورای شهر تبریز امتحان کند؛ موضوعی که البته تا این لحظه هنوز هادی اشاره‌ای به آن نکرده است.
دعوای رسانه‌ای بین فدراسیون کشتی و پرویز هادی در حالی در چند روز اخیر جزء خبرهای پربازدید رسانه‌های ورزشی کشور بود که باعث شد پای آن به مجلس شورای اسلامی نیز کشیده شود. نمایندگان تبریز در حمایت از این کشتی‌گیر آذری، اتفاقات اخیر را در مجلس مطرح کردند.

پرویز هادی بعد از اینکه به نبودن نامش در فهرست کشتی‌گیران دعوت‌شده به جام تختی اعتراض کرده، دیگر گفت‌وگویی با هیچ‌کدام از رسانه‌ها نداشت تا اینکه روز گذشته در صفحه شخصی‌اش با انتشار ویدئویی کوتاه به گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس فدراسیون کشتی واکنش نشان داد.

هادی که در آستانه 35‌سالگی است با حرف‌هایی که در این ویدئو زد، به نظر می‌رسد دیگر تصمیمی برای بازگشت به تشک کشتی ندارد. او گفت: «در گفت‌وگویی که چندی قبل از من در‌خصوص مسابقات انتخابی تیم ملی جهت اعزام به المپیک منتشر شد، هدفم بیان مواردی برای احقاق حقوق تمامی کشتی‌گیران بود، نه صرفا شخص خودم. نزدیک به یک سال و نیم است با محدودیت‌های بسیاری از‌ جمله تعطیلی سالن‌های کشتی مواجه بودیم و همین امر کشتی‌گیران را مجبور کرد در فضاهای باز پارک‌ها، روی چمن و... تمرینات خود را انجام دهند، با این امید که در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کنند و مزد زحماتشان را بگیرند. ای‌ کاش مسئولان امر توضیح شفافی مبنی بر برگزار‌نکردن مسابقات انتخابی به کشتی‌گیران ارائه کنند و بگویند علی‌رغم عدم برگزاری مسابقات کشوری و انتخابی، نفرات دعوت‌‌شده به حضور در مسابقات جام تختی را به چه شکل برگزیدند. پس از آن گفت‌وگو، رئیس فدراسیون کشتی در یک برنامه زنده تلویزیونی صرفا سفارشی از ادبیاتی که در شأن ورزش کشتی نبود، خطاب به من استفاده کرد. رئیس فدراسیون کشتی علی‌رغم اینکه باید الگو باشد، به جایگاه قهرمانی که سال‌ها با جان و دل برای به اهتزاز درآوردن پرچم کشورش تلاش کرده است، توهین می‌کند و متأسفانه مجری رسانه ملی نه‌تنها گفته‌های رئیس فدراسیون کشتی را نفی نمی‌کند، بلکه به آن می‌خندد. به رسم پهلوانی که از بزرگان کشتی آموختم، در پاسخ به توهینی که به من شد، سکوت می‌کنم و نمی‌خواهم پاسخ رئیس فدراسیون را با اصطلاحاتی که او به کار برد، بدهم. در شأن شخصیت من نیست مانند ایشان رفتار و با آن الفاظ صحبت کنم. تا زمانی که کشتی در مدیریت چنین افرادی است و تفکرات پوچ و اصطلاحات غیرمؤدبانه بر آن حاکم است، ترجیح می‌دهم در خلوت خود و در زادگاهم به تمریناتم ادامه دهم و پا روی تشک مسابقه نگذارم».

اینکه پرویز هادی در یک سال گذشته حضور کم‌رنگی در میادین داخلی داشته و مهم‌‌تر از همه عملکرد ضعیفی از خود در رقابت‌های انتخابی درون‌اردویی به جا گذاشته، بر کسی پوشیده نیست؛ اما چه بهتر بود کادر فنی تیم ملی آزاد به‌جای اینکه کار را به دست رئیس فدراسیون بسپارد، خودش از ابتدا درباره دلایل دعوت‌نشدن این کشتی‌گیر به جام تختی اظهارنظر می‌کرد که این جنجال‌ها به راه نیفتد.

البته پر واضح است واکنش تند علیرضا دبیر به هادی تنها به جام تختی برنمی‌گردد و به‌نوعی در اختلاف‌نظرهای شخصی این دو نفر خلاصه می‌شود. هادی مدت‌ها پیش درخصوص بازدیدهای استانی دبیر گفته بود: رئیس فدراسیون فقط دنبال حرکت‌های نمایشی است. ملاقات با مقامات سیاسی دردی از ورزش دوا نمی‌کند».

چهار مدال طلا، یک برنز مسابقات قهرمانی آسیا، دو طلای بازی‌های آسیایی و یک برنز مسابقات قهرمانی جهان، افتخاراتی است که پرویز هادی در طول حضورش در تیم ملی کشتی آزاد بزرگ‌سالان در سنگین‌وزن کسب کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها