در پی خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان:

ازبکستان اجازه احداث پایگاه نظامی را به واشنگتن نمی دهد

خبرگزاری اکی پرس که خبرهای آسیای میانه را پوشش می دهد به نقل از وزارت دفاع ازبکستان اضافه کرد سیاست دفاعی این کشور اجازه نخواهد داد پایگاه های نظامی برای استقرار نیروهای خارجی در این کشور ساخته شود.

ازبکستان اجازه احداث پایگاه نظامی را به واشنگتن نمی دهد
کد خبر: 485023
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۱:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت دفاع ازبکستان روز سه شنبه اعلام کرد این کشور اجازه احداث پایگاه نظامی در کشورش را به کشورهای خارجی و آمریکا نمی دهد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اکی پرس که خبرهای آسیای میانه را پوشش می دهد به نقل از وزارت دفاع ازبکستان اضافه کرد سیاست دفاعی این کشور اجازه نخواهد داد پایگاه های نظامی برای استقرار نیروهای خارجی در این کشور ساخته شود.

براساس این گزارش، به دنبال خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان، واشنگتن به دنبال گزینه‌هایی برای احداث پایگاهی برای نیروها و تجهیزاتش در منطقه آسیای میانه و خاورمیانه است.

به دلیل سرعت بخشیدن به خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان، فرماندهان ارتش آمریکا در پی یافتن پایگاه هایی برای سربازان، جنگنده‌های بدون سرنشین، بمب افکن‌ها و توپخانه هایشان برای حمایت از دولت افغانستان و رصد کردن تحرکات طالبان و دیگر گروه‌های افراطی هستند.

این گزارش به نقل از مقامات آمریکا اعلام کرد واشنگتن تصمیم دارد شماری از پایگاه های نظامی خود را از کشورهای همسایه افغانستان تا کشورهای حاشیه خلیج فارس توسعه دهد.

گفتنی است کشورهای ازبکستان و تاجیکستان به دلیل داشتن مرز مشترک با افغانستان و دسترسی سریع بیشتر مورد توجه آمریکاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها