رضازاده: پاراوزنه‌برداران برای کسب مدال درتوکیو باید آماده‌تر شوند

رئیس انجمن پاراوزنه برداری با ابراز رضایت از عملکرد ملی پوشان این رشته در جام‌جهانی تایلند، تاکید کرد که تکرار این نتایج در پارالمپیک توکیو به آمادگی بدنی و روحی بیشتری نیاز دارد.

رضازاده: پاراوزنه‌برداران برای کسب مدال درتوکیو باید آماده‌تر شوند
کد خبر: 485061
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در جریان رقابت های پاراوزنه برداری جام جهانی تایلند که پس از سه روز رقابت شرکت کنندگان شنبه گذشته در بانکوک به پایان رسید، تیم اعزامی ایران توسط هر 6 پاراوزنه بردار پارالمپیکی خود موفق به کسب مدال شد.

به گزارش مهر، روح‌الله رستمی که در وزن 80 کیلوگرم موفق به رکوردشکنی شد همراه با امیر جعفری، حامد صلحی‌پور، سامان رضی و منصور پورمیرزایی مدال آوران طلایی ایران در جام جهانی تایلند بودند. در این پیکارها نادر مرادی به مدال نقره دست یافت.

بدین ترتیب در جدول توزیع مدال ها، ایران با 5 مدال طلا و یک مدال نقره بالاتر از کشور میزبان (تایلند - 3 مدال طلا، 6 نقره و 4 برنز)، مالزی (3 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز)، اندونزی (3 مدال طلا) و ترکیه "(3 مدال طلا) در رده نخست قرار گرفت. در جدول امتیازی این دوره جام جهانی اما تیم پاراوزنه برداری ایران با 71 امتیاز بعد از تایلند 72 امتیازی و بالاتر از مالزیِ 67 امتیازی صاحب جایگاه دوم شد.

حسین رضا زاده رئیس انجمن پاراوزنه برداری با ابراز رضایت از عمکلرد ملی پوشان این رشته در جام جهانی تایلند ابراز امیدواری کرد تکرار چنین عملکردی در پارالمپیک توکیو منجر به مدال آوری مجدد آنها شود، وی در عین حال بر شرایط متفاوت بازی های پارالمپیک و سختی کار برای دستیابی به مدال در آن تاکید کرد.

رضازاده گفت: هر 6 پاراوزنه برداری که به جام جهانی تایلند اعزام شدند صاحب سهمیه پارالمپیک هستند و قرار است به توکیو اعزام شوند. این ملی پوشان اما چند ماهی به خاطر کرونا دور از تمرین بودند اما بعد از صدور مجوز توسط ستاد مقابله با کرونا در ورزش، اردوهایی خوبی در تهران و کیش برگزار کردیم. اردونشینان اما در هیچ رویداد و مسابقه ای شرکت نداشتند.

وی ادامه داد: بنابراین جام جهانی تایلند فرصت به موقعی بود برای اینکه اعضای کادر فنی تیم ملی پاراوزنه برداری وضعیت ملی پوشان این رشته و میزان آمادگی آنها را محک بزنند. اینکه در این جام هر 6 نماینده اعزامی ایران صاحب مدال شدند، امیدوارمان کرد نسبت به وضعیت آنها و روند خوبی که داشته اند. البته که ملی پوشان اعزامی به تایلند همگلی جزو پاراوزنه برداران عنوان دار در جهان هستند اما به هر حال برای‌مان اهمیت داشت که مطمئن شویم کرونا آنها را از آمادگی همیشگی خیلی دور نکرده است.

رئیس انجمن پاراوزنه برداری ضمن تقدیر از روح الله رستمی و رکوردشکنی که در تایلند داشت، خاطرنشان کرد: این رکوردشکنی همراه با 5 مدال طلا و یک نقره ای که به دست آمد، نشان داد که مسیر آماده سازی به درستی طی شده و باید همینگونه تا بازی های پارالمپیک دنبال شود. ملی پوشان بعد از چند روز استراحت مجدد وارد اردو می شوند، تمرینات آنها طبق برنامه تا زمان اعزام به توکیو ادامه خواهد داشت.

«به نظر می رسد مدال آوری پاراوزنه برداران در جام جهانی تایلند اطمینان خاطر بیشتری نسبت به کسب مدال آنها در توکیو ایجاد کرد؟»، رضا زاده در واکنش به این موضوع مطرح توسط خبرنگار مهر گفت: البته شرایط پارالمپیک با جام جهانی کاملا متفاوت است. سطح رقابت میان این دو رویداد فاصله زیادی با یکدیگر دارد. مسلم است که برای مدال آوری در پارالمپیک میزان آمادگی بدنی و روحی باید خیلی بالاتر باشد.

وی در این زمینه افزود: شاید اینگونه نباشد که با میزان آمادگی که منجر به کسب مدال طلا و نقره در جام جهانی تایلند شد بتوان در پارالمپیک هم مدال آور بود. پاراوزنه برداران برای توکیو و رقابت نتیجه بخش در این رویداد باید آمادگی خیلی بیشتری نسبت به امروز داشته باشند تا نسبت به مدال آوری در توکیو اطمینان خاطر پیدا کنند.

رضازاده همچنین در مورد موقعیت تیم ملی پاراوزنه برداری در جام جهانی و اینکه برای تعیین جایگاه ایران باید جدول مدالی مورد توجه باشد یا جدول امتیازی، گفت: به هر حال مدال طلا کاملا تعیین کننده است. به همین دلیل ایران در جدول مدالی با وجود مجموع مدال کمتر در صدر قرار گرفت اما تایلند که خود میزبان بود، جدول امتیازی را هم محاسبه کرد چون به نفعش بود. در هر صورت اینکه جدول امتیازی محاسبه شود یا مدالی به میزبان وبرگزارکنندگان بستگی دارد. برای ما مهم مدال آوری بود که محقق شد.

رئیس انجمن پاراوزنه برداری تاکید کرد: هر 6 پاراوزنه بردار ایران که سهمیه پارالمپیک دارند در جام جهانی تایلند موفق به کسب مدال شدند. امید زیادی داریم همه آنها در توکیو هم صاحب مدال شوند. البته پیش بینی نتیجه در پارالمپیک سخت است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها