کد خبر: 485117
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۳:۳۹:۰۰
| |

اعتراف کشتی‌گیران؛ قرارداد با استقلال اشتباه بود

لیگ کشتی آذر سال گذشته به پایان رسید اما هنوز استقلال با کشتی‌گیرانش تسویه حساب نکرده است.

اعتراف کشتی‌گیران؛ قرارداد با استقلال اشتباه بود
کد خبر: 485117
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۳:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| برنامه‌ریزی برای برگزاری لیگ کشتی 1400آغاز شده ولی هنوز کشتی‌گیران مطالباتشان از لیگ سال گذشته را دریافت نکرده‌‍‌اند. یکی از تیم‌های بدهکار استقلال است، کشتی‌گیران این تیم حتی به کمیته انضباطی هم شکایت کرده‌اند اما به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

به گزارش همشهری، استقلالی‌ها که شروع جنجالی در لیگ داشتند، هنوز هم درگیر حاشیه‌ هستند. سال پیش قبل از شروع فصل بهروز یاری و محمد طلایی با نام دریاچه ارومیه با کشتی‌گیران قرارداد بستند، اما با اسپانسر به مشکل خوردند و یکباره سازمان لیگ تیم را با نام استقلال روانه مسابقات کرد. رضا یزدانی به‌عنوان سرمربی به تیم اضافه شد و تیم نایب‌قهرمان شد.

مشکلات کشتی‌گیران با استقلال از یک بیانیه آغاز شد. باشگاه در این بیانیه مدعی شد 5کشتی‌گیر و 2 مربی(طلایی و یاری) جریمه‌ شده‌اند و مبلغی از قرارداد آنها کم می‌شود. کار این 7 نفر با باشگاه به کمیته انضباطی کشید اما هنوز کمیته رأی را صادر نکرده است. علی موجرلو، یکی از کشتی‌گیرانی است که هنوز موفق نشده است با باشگاه تسویه کند:« از اول هم دنبال همین بودند که مبلغ قراردادها را کم کنند. من با تیم دریاچه قرارداد داشتم. آقایان قرارداد من را دیدند و قبول کردند همان قرارداد با استقلال امضا شود. تیم را، آماده تحویل گرفتند، تیم دوم شد و حالا به جای تشویق پول ما را نمی‌دهند. پول کشتی‌گیر خوردن دارد که این کارها را می‌کنند؟»

موجرلو علیه باشگاه افشاگری هم می‌کند: «اردوی تیم را بدون تست کرونا شروع کردند و ما در اتاق‌های 20 نفره با هم بودیم. به‌خاطر همین بیشتر بچه‌ها کرونا گرفتند. من خودم کرونا گرفتم و در 3 روز 5کیلو وزن کم کردم. اگر یک نفر می‌مرد چه‌کسی جواب می‌داد؟ من را با حال مریض مجبور کردند کشتی بگیرم. می‌دانستند که حال ندارم اما گفتند باید کشتی‌گیر دانشگاه آزاد را ببری تا پولت را کامل بدهیم. مگر من روی برد و باخت قرارداد بسته‌ام؟ به کمیته انضباطی شکایت کردیم، جلسه برگزار شد و الان چند‌ماه است که رأی صادر نمی‌کنند و هر وقت که پیگیر می‌شوم می‌گویند رأی در حال نگارش است.»

یونس امامی، نفر سوم جهان دیگر کشتی‌گیر تیم استقلال است که موفق نشده مبلغ قراردادش را از این تیم بگیرد. او می‌گوید قرارداد با استقلال اشتباه بود:«در این‌باره حرف نزنیم بهتراست، می‌خواهم تمرکزم را روی المپیک بگذارم. من با تیم دریاچه قرارداد داشتم و نباید با این تیم قرارداد می‌بستم. از کسانی که می‌گویند عمل جراحی کردی ولی باید کشتی بگیری، چه توقعی می‌شود داشت؟ آنها فقط منافع خودشان را می‌بینند و من اشتباه کردم که قرارداد بستم و حالا تاوان اشتباهم را می‌دهم.»

امیرمحمد یزدانی، کشتی گیر ملی‌پوش وزن 65کیلوگرم به‌دلیل کرونا مسابقات جام جهانی صربستان را از دست داد ولی مربی استقلال مدعی بود که او کرونا ندارد و بهانه آورده است. به همین دلیل یزدانی هم مبلغ قراردادش را کامل نگرفت. گفته می‌شود غیراز استقلال تیم‌های دیگری هم که سال پیش در لیگ مسابقه دادند، هنوز با کشتی‌گیران تسویه نکرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها