مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا:

سیاست خارجی بایدن مسئول حملات مقاومت فلسطین است

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: دولت بایدن به وضوح حمایت کمتری از حق اسرائیلی‌ها برای دفاع از خودشان به نسبت دولت ترامپ نشان می‌دهد و چنین رویه‌ای دقیقا موجب به راه افتادن همین خشونت‌هایی می‌شود که ما اکنون در این منطقه شاهد هستیم.

سیاست خارجی بایدن مسئول حملات مقاومت فلسطین است
کد خبر: 485294
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۲ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه سابق آمریکا به سیاست خارجی جو بایدن درخصوص رژیم صهیونیستی و ایران تاخت و گفت موضع آن در رابطه با مناقشه‌های قدیمی در این منطقه موجب "جسور شدن تروریست‌ها" می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه فاکس نیوز، انتقاد مایک پامپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا پس از حملات راکتی شامگاه سه‌شنبه حماس علیه رژیم صهیونیستی، به دنبال درگیری‌ها میان نیروهای صهیونیست و معترضان فلسطینی مطرح می‌شود.

پامپئو گفت: "دولت بایدن به وضوح حمایت کمتری از حق اسرائیلی‌ها برای دفاع از خودشان به نسبت دولت ترامپ نشان می‌دهد و چنین رویه‌ای دقیقا موجب به راه افتادن همین خشونت‌هایی می‌شود که ما اکنون در این منطقه شاهد هستیم. مسائل ساده‌ای مثل تماس دیرهنگام رئیس جمهور بایدن با رهبری اسرائیل و از سرگیری بودجه برای تشکیلات فلسطین از طریق سازمان ملل، همگی به حماس و تروریست‌ها در کرانه باختری می‌گوید که آمریکایی‌ها ارزش کمتری برای روابط میان اسرائیل و ایالات متحده قائل هستند."

این وزیر خارجه سابق آمریکا که با فاکس نیوز همکاری دارد، "تغییر سیاست" کاخ سفید در مقابل ایران را "خطرناک" دانست.

پامپئو مدعی شد: این هفته یک محموله تسلیحاتی بزرگ توقیف کردیم که به طور حتم از ایران برای حوثی‌ها در یمن ارسال می‌شد، برای کسانی که این دولت اکنون بدون توجیه اعلام کرده است که "تروریست" نیستند. و اکنون تیم بایدن اجازه می‌دهد تا صدها میلیون دلار از طریق حمل و نقل نفت خام برای حزب کمونیست چین به ایران برسد.

وزیر خارجه سابق آمریکا در ادامه ادعاهایش گفت: تمام این‌ها این سیگنال را به نیروهای حماس می‌رساند که اکنون زمان شلیک راکت و به دست آوردن رسمیت جهانی و حمایت از شکایات ادعایی است.

مایک پامپئو افزود: جای تعجب ندارد آمریکا که برای ورود دوباره به برجام تلاش می‌کند، برهم زدن ائتلافی را که دولت ترامپ با اسرائیل ایجاد کرده بود، آغاز میکند.

او همچنین گفت که دولت بایدن "مصمم است که با ورود دوباره به برجام، به ایران راهی دوباره برای دستیابی به سلاح هسته‌ای بدهد" و چنین کاری "متحد ما اسرائیل را در موقعیتی قرار می‌دهد که مجبور است اقدام نظامی انجام دهد."

این وزیر سابق دولت ترامپ همچنین مدعی شد: شعار "برجام یا جنگ" بایدن دقیقا وارونه است.

پامپئو ادامه داد: وقتی ما این توافقنامه ناکارآمد را ترک کردیم، جنگی نبود. در واقع سه کشور به توافقنامه ابراهیم ملحق شدند تا صلح با اسرائیل را اعلام کنند.

پامپئو افزود: ورود دوباره به برجام، همانطور که ما اکنون در غزه شاهد هستیم، عملی است که از صلح می‌کاهد و شرایطی را برای به راه انداختن یک جنگ ایجاد می‌کند که ممکن است تشدید شود و کشورهای زیادی را درگیر کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها