وحشت از کمبود سوخت؛ آمریکایی‌ها مقابل جایگاه‌های بنزین صف کشیدند

شبکه خبری فرانس24 گزارش داد: در پی حمله هکرها به بزرگترین خط لوله انتقال سوخت آمریکا، نگرانی از تعطیلی شبکه اصلی خط لوله سوخت و کمبود بنزین، سبب شده مردم وحشت زده به سوی جایگاه های سوخت هجوم برند.

وحشت از کمبود سوخت؛ آمریکایی‌ها مقابل جایگاه‌های بنزین صف کشیدند
کد خبر: 485346
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۲ ۱۲:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| شبکه فرانس24 با اشاره به حمله روز جمعه هکرها به بزرگترین خط لوله انتقال سوخت آمریکا و تعطیل شدن آن، از بیم و وحشت مردم از کمبود سوخت و سرازیر شدن آنها به سوی جایگاه‌های بنزین خبرداد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای این شبکه خبری فرانسوی، در پی حمله هکرها به بزرگترین خط لوله انتقال سوخت آمریکا، نگرانی از تعطیلی شبکه اصلی خط لوله سوخت و کمبود بنزین، سبب شده مردم وحشت زده به سوی جایگاه های سوخت هجوم برند.

به گزارش فرانس24 وضعیت به گونه ای شده است که دیروز سه شنبه برخی قانونگذاران آمریکایی به طور موقت مقررات مربوط به سوخت پاک را در سه ایالت شرقی و واشنگتن به حالت تعلیق درآوردند.

بر اساس این گزارش، در حالیکه هنوز مشخص نیست حمله هکرها به خطوط انتقال سوخت در آمریکا بر کدام منابع تاثیر گذاشته، رانندگان برای پر کردن مخازن خود در ایستگاه های سوخت در جنوب شرقی صف کشیده اند و برخی از آنها به دلیل ترس از کمبود بنزین کانتینرهای اضافی با خود آورده اند.

حمله باج افزارها در روز جمعه به "خط لوله نفتی کولونیال" (بزرگترین خط لوله انتقال سوخت آمریکا) این شرکت را مجبور به تعطیلی کل شبکه خود کرد، اما مقامات دولتی روز سه شنبه ضمن دعوت به آرامش گفتند که این وضعیت موقتی است.

خط لوله نفتی کلونیال، صاحب بزرگترین سیستم خط لوله سوخت در ایالات متحده، بنزین و سوخت جت را از طریق کانال های پنج هزار و 500 مایلی (8850 کیلومتری) تگزاس به 50 میلیون مشتری به سواحل پرجمعیت شرقی می فرستند. این خط لوله روز جمعه در پی حمله سایبری گروهی از هکرها کاملا از کار افتاد و تلاش برای برقراری آن ادامه دارد.

این شرکت اظهار داشته است انتظار دارد تا پایان هفته شبکه خط لوله به طور کامل فعال و راه اندازی شود.

همزمان «جنیفر گرنهولم» وزیر انرژی در این خصوص گفت: «تا برطرف شدن مشکل کامل این خط لوله، برخی مناطق ممکن است با کمبود سوخت روبرو شوند». وی تاکید کرد: «با این حل هیچ دلیلی برای احتکار بنزین وجود ندارد، به ویژه با توجه به این واقعیت که شرایط خط لوله کلونیال تا پایان هفته به حالت عادی بازمی گردد».

از سوی دیگر، بیم آن می رود تعطیلی این خط لوله سبب افزایش بهای سوخت در آستانه تعطیلات "روز یادبود" (10 خرداد) شود و سفرهای تابستانی را تحت الشعاع قرار دهد.

گزارش ها نشان می دهد میانگین بهای بنزین در سطح ملی به 2.97 دلار در هر گالن رسیده است که بالاترین قیمت از سال 2018 است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها