شیائومی از فهرست سیاه آمریکا خارج می‌شود

رویترز به نقل از صورتجلسه دادگاه در مورد شکایت شرکت شیائومی از دولت آمریکا نوشت که پنتاگون شرکت چینی شیائومی را از فهرست سیاه دولت آمریکا حذف می‌کند و بدین ترتیب راه برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در این شرکتهموار خواهد شد.

شیائومی از فهرست سیاه آمریکا خارج می‌شود
کد خبر: 485367
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۲ ۱۳:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| خبرگزاری رویترز امروز خبر داد که وزارت دفاع آمریکا، شرکت سازنده گوشی چینی شیائومی را از فهرست سیاه خارج می‌کند.

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از صورتجلسه دادگاه در مورد شکایت شرکت شیائومی از دولت آمریکا نوشت که پنتاگون این شرکت چینی را از فهرست سیاه دولت آمریکا حذف می‌کند و بدین ترتیب راه برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در شرکت شیائومی هموار خواهد شد.

در دولت پیشین، پنتاگون شیائومی را مرتبط با ارتش چین شناخته و با قرار دادن آن در فهرست سیاه، سرمایه‌گذاری آمریکا را در آن محدود کرده بود. شیائومی پس از اقدام دولت ترامپ بلافاصله علیه دولت آمریکا اقامه دعوا کرد و تحریم خود را خلاف قانون خوانده و هر گونه ارتباط با ارتش چین را تکذیب کرد.

صورتجلسه دادگاه نشان می‌دهد که طرفین توافق کرده‌اند که دعاوی خود را بدون اعتراض بیشتر حل‌وفصل کرده و اختلاف جنجالی و کوتاه‌مدت خود را پایان دهند.

در دولت دموکرات بایدن، یک قاضی فدرال موقتاً اعمال این تحریم را در ماه مارس به حالت تعلیق درآورد. پس از انتشار این خبر ارزش سهام شیائومی در بورس هنگ‌کنگ 6 درصد افزایش یافت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها