نازنین ملایی، دختر قایقران ایران:

سهمیه گرفتیم اما نمی‌توانیم به المپیک برویم

دختر قایقران ایران گفت: درخواستی که ما قبلا هم داشتیم و الان هم داریم این است که سهمیه را گرفته ایم اما به خاطر قانون فدراسیون جهانی نمی‌توانیم هر دو به المپیک برویم بنابراین از مسئولان می‌خواهیم در صورت امکان تمام حقوق و مزایا را برای هر دو نفر در نظر بگیرند

سهمیه گرفتیم اما نمی‌توانیم به المپیک برویم
کد خبر: 485440
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۳ ۰۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نازنین ملایی، دختر قایقران ایران، در مورد اینکه بین او و بهمن نصیری یکی باید به المپیک توکیو اعزام شود ، بیان کرد: زمانی که قوانین فدراسیون جهانی اعلام شد ما این احتمال را می دادیم که ممکن است در انتخابی المپیک چنین اتفاقی رخ دهد و خودمان را برای چنین روزی آماده کرده بودیم. فدراسیون هم قبل از مسابقات آیین نامه ای را تصویب کرد که بعدا بی‌عدالتی نشود اما به نظرم قانونی که فدراسیون جهانی گذاشته است، بی عدالتی است چرا که طبق این قانون، فردی که نایب قهرمان آسیا شده است حذف می شود و یک نفر که هفتم، هشتم آسیا شده است و قدرتی برای نمایش ندارد جایگزین نایب قهرمان می‌شود.

به گزارش ایسنا، ملایی در پاسخ به این پرسش که فکر می کند فدراسیون جهانی با درخواست ایران موافقت کند که اگر ژاپن نمایندگان خود را در روئینگ یک نفره اعزام نکرد، ایران بجای یک قایق، دو قایق خود را به المپیک بفرستد، تصریح کرد: امیدوارم این اتفاق بیفتد اما واقعیت این است که احتمالش کم است. به هر حال مدت زمان زیادی تا المپیک باقی نمانده است و فکر نمی‌کنم فدراسیون جهانی در این بازه زمانی تغییرات ایجاد کند. نکته این است که ما از مدتها پیش می‌دانستیم که این قانون وجود دارد و اگر اتفاق بیفتد چه بی عدالتی رخ می دهد و به نظرم باید همان دو، سه سال پیش یا حتی یک سال پیش که المپیک به تعویق افتاد، اعتراض می کردیم و چند کشور دیگر را هم با خود همراه می کردیم تا این قانون تغییر کند.


او افزود: من حتی به بهمن نصیری هم گفتم الان از من و شما ناراحت تر ژاپن است که در هر چهار قایق، مدال طلا گرفته است و با فاصله نسبت به کشورهای دیگر هم توانست سهمیه بگیرد اما فقط می تواند دو قایق خود را به المپیک اعزام کند. کشورهای زیادی می‌توانند از این قانون ناراضی باشند و همان زمان که این قانون تصویب شد، کشورها می توانستند جمع شوند و نسبت به این قانون اعتراض کنند. قانونی که فدراسیون جهانی گذاشته به گونه ای است که فقط کشورهای بیشتری در المپیک حضور دارند اما چه فایده که فقط تعداد کمی از برترین های جهان در المپیک رقابت می‌کنند. انگار شش، هفت نفر از بهترین ها رقابت دارند و بقیه برای آب بازی آمده اند!

دختر قایقران ایران با شاره به درخواستی که از مسئولان دارد، گفت: درخواستی که ما قبلا هم داشتیم و الان هم داریم این است که سهمیه را گرفته ایم اما به خاطر قانون فدراسیون جهانی نمی‌توانیم هر دو به المپیک برویم بنابراین از مسئولان می‌خواهیم در صورت امکان تمام حقوق و مزایا را برای هر دو نفر در نظر بگیرند چون واقعاً زحمت کشیدیم و برای رسیدن به این سهمیه تلاش کردیم.


او درباره ی نایب قهرمانی خود در مسابقات قایقرانی روئینگ انتخابی المپیک بیان کرد: تمام ملی پوشان روئینگ از عملکرد شان راضی بودند چون بهترین بهترین عملکرد خود را در این چند ساله به نمایش گذاشتند. ما پیش بینی می کردیم که ژاپن قوی ظاهر شود و بر اساس آن انتظار داشتیم که رقابت تنگاتنگی را با آنها داشته باشیم و صدم ثانیه، برنده را مشخص کند اما ژاپن واقعاً همه را سورپرایز کرد و از همان مرحله مقدماتی خودش را از بقیه کشورها جدا کرد و برتری اش را به نمایش گذاشت.


ملایی با اشاره به رقابت خود با نماینده ژاپن در فینال انتخابی المپیک، گفت: در این 14 سال که در ورزش حرفه ای هستند تا کنون این ورزشکار ژاپن را ندیده بودم و ژاپن یک دختر دیگر در قایق یک نفره داشت که ما فکر می کردیم او را می فرستند و بر اساس نتایج او برنامه ریزی کرده بودیم. این ورزشکار جدید ژاپن هم تا کنون در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده بود تا بتوانیم آنالیزی روی او داشته باشیم و واقعاً ما را غافلگیر کرد و با اقتدار هم اول شد. البته ژاپن از سه سال پیش برای انتخابی المپیک برنامه ریزی کرده بود و در فرانسه مشغول آماده سازی تیم خود بود.


ملایی در مورد اینکه برای اولین بار در روئینگ سنگین وزن به رقابت پرداخت، تاکید کرد: اولین بار بود که در روئینگ یک نفره سنگین وزن شرکت می کردم و وقتی که به ته خط رسیدم از خودم ناراضی نبودم. روز قبل از مسابقه که خودم را وزن کردم 60 کیلو و نیم بودم و مربی هم به من گفت که مثلا الان سنگین وزن هستم (با خنده). در واقع من حکم سبک وزن را داشتم که با سنگین وزن ها رقابت کردم و از خودم راضی بودم. تنها امیدوارم که در مسابقه بعدی دوباره با ورزشکار ژاپن رقابت داشته باشم چرا که الان با او آشنا هستم و می دانم چگونه پارو می زند بنابراین در مسابقه بعدی خودم را برای رقابت با این ورزشکار آماده می کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها