کد خبر: 485517
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۳ ۱۲:۲۱:۰۰
| |

وزیر کشور: هم ما، هم شورای نگهبان و هم داوطلبان قانونی عمل کردیم

وزیر کشور گفت : هیچ ابهامی در هماهنگی شورای نگهبان و وزارت کشور نیست. هم ما ،  هم شورای نگهبان و هم داوطلبان قانونی عمل کردیم. طبق گزارش وزارت کشور تا دیروز 130 نفر ثبت نام کردند که همه داوطلبان که شرایط ابلاغی ستاد انتخابات را هم در حوزه کرونا و هم نظام و مقررات ملاقات کردند

وزیر کشور: هم ما، هم شورای نگهبان و هم داوطلبان قانونی عمل کردیم
کد خبر: 485517
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۳ ۱۲:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا رحمانی فضلی که در سومین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در تالار وزارت کشور حاضر شده بود،‌ با قدردانی از اصحاب رسانه و خبرنگاران بابت همکاری در انتخابات و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، گفت : هیچ ابهامی در هماهنگی شورای نگهبان و وزارت کشور نیست. هم ما ، هم شورای نگهبان و هم داوطلبان قانونی عمل کردیم.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه قانون انتخابات نه لغو و نه اصلاح شد، اظهار کرد: در ماده 55 و 59 قانون انتخابات این موضوع آمده و ماده 59 دست ما را باز گذاشته که این مدارک و ویژگی‌ها را از داوطلبان بخواهیم و مدارک را رتبه‌بندی شده تحویل شورای نگهبان می دهیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: قرار شد حرکت عظیمی مانند انتخابات را با تدبیر و هماهنگی حل کنیم خیلی‌ها از فضاها شاید برداشت نامناسب از هماهنگی کنند که خوشبختانه مشکلی نیست.

رحمانی فضلی اضافه کرد: شورای نگهبان با توجه به سیاستگذاری‌های کلی نظام، شرایط برای تفسیر رجل سیاسی مذهبی را در نظر گرفته که ما هم در کنار آن این مدارکی مانند تحصیلات،گواهی عدم سوء پیشینه و سابقه مدیریتی را تحویل می‌گیریم.

وزیر کشور گفت: طبق گزارش وزارت کشور تا دیروز 130 نفر ثبت نام کردند که همه داوطلبان که شرایط ابلاغی ستاد انتخابات را هم در حوزه کرونا و هم نظام و مقررات ملاقات کردند و امیدوارم همه نامزدها و ستادهای آنها و مردم خوب ما شرایط را رعایت کنند چون این دور از انتخابات را در وضعیت ویژه و استثنایی برگزار می‌کنیم که هیچ وقت با این شرایط روبرو نبوده ایم و این مستلزم همکاری است.

وی با قدردانی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به دلیل رعایت پروتکل‌ها و نظم و مقررات گفت: امیدوارم همکاری، رعایت قوانین و دستورالعمل‌های کرونایی تا آخرین روز برگزاری انتخابات و شمارش آرا از سوی همه نامزدها، ستادهایشان و مردم رعایت شود. ما در یک شرایط ویژه و استثنایی این انتخابات را برگزار می‌کنیم که هیچ‌گاه مواجه با این شرایط نبودیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم بین همه دستگاه‌ها هست، گفت: مسئله خاصی در روند فعالیت‌ها نداشتیم و انشالله از این به‌بعد هم نخواهیم داشت، تدارکات، ملزومات و تسهیلات آماده است. هیات‌های اجرایی و نظارت وکسانی که مسئول تامین امنیت انتخابات هستند، کارها را به خوبی انجام دادند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: از 4 ماه قبل فضای امنیتی، انتظامی و مولفه‌های موثر در انتخابات را بررسی کردیم و سه روز قبل، جلسه‌ای برگزار شد که نشان داد، فضای امنیتی و انتخاباتی کاملا آماده است و امیدواریم همه مردم به دستگاه‌های امنیتی و انتخاباتی کمک کنند تا این فضا را تا آخر دنبال کنیم. درحوزه پشتیبانی و رسانه‌ای نیز همینطور است.

رحمانی فضلی گفت: باتوجه به فضای کرونایی، در تبلیغات نامزدها سعی می‌کنیم با رعایت پروتکل‌ها، حداقل محدودیت و حداکثر تسهیلات را قائل شویم. اولویت ما حفظ سلامت وجان مردم است و رسانه‌ها با ابتکار، خلاقیت وتاثیرگذاری بیشتر این فضا را برای ما پوشش داده وکامل کنند. از هرنوع پیشنهاد رسانه‌ای در فضای مجازی ورسانه‌های مکتوب که بتواند موضوع مشارکت را پوشش دهد حتما بهره می بریم.

،‌ثبت نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از روز سه شنبه 21 اردیبهشت آغاز شده و به گفته سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات تا پایان دومین روز ثبت نام 130 نفر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده اند.

جمال عرف رییس ستاد انتخابات هم ساعتی قبل با حضور در وزارت کشور در جریان ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها