کد خبر: 485579
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ۰۷:۱۷:۵۳
| |

یک کارشناس مسائل خاورمیانه:

اسرائیل ضربه پذیر است/ نتانیاهو از درگیری در سرزمین‌های اشغالی سود می‌برد

یک کارشناس مسائل خاورمیانه کفت: اگر فلسطینی ها بتوانند به تکنولوژی دست پیدا کنند اسرائیل ضربه پذیر است. با توجه به مجموع شرایط نگرانی ها در اسرائیل افزایش پیدا کرده اما در داخل اسرائیل به نظر می رسد نتانیاهو از این وضعیت سود می برد.

اسرائیل ضربه پذیر است/ نتانیاهو از درگیری در سرزمین‌های اشغالی سود می‌برد
کد خبر: 485579
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ۰۷:۱۷:۵۳

اعتمادآنلاین| «پیرمحمد ملازهی» کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص تنش های اخیر بین غزه و رژیم صهیونیستی گفت: تضادهایی که در حماس و اسرائیلی ها بعد از تحولات مسجد الاقصی پیش آمد، افزایش پیدا کرد و این انتظار می رفت که به درگیری منتهی شود. آن چیزی که الان پیش آمده شدت این درگیری هاست، از یک طرف اسرائیلی ها با تمام توان نیروی هوایی خود غزه را می کوبند و ساختمان ها و منازل مردم را مورد حمله قرار می دهند و کشتار زیادی از زنان و کودکان که نقشی در این کار را ندارند انجام می دهند، از آن طرف حماس هم امکاناتی را برای خود فراهم کرده اند.


او افزود: راکت هایی که به سرزمین های اشغالی پرتاب می شود و کمی برد آنها تا تل آویو هم رسیده و این نکته مهمی است که اسرائیلی ها احساس خطر بیشتری از آن می کنند همچنین تعدادی به داخل اسرائیل رسیدند و این مسئله مهمی است و تعادل اسرائیل را ممکن است در بلند مدت به هم بزند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: اگر فلسطینی ها بتوانند به تکنولوژی دست پیدا کنند اسرائیل ضربه پذیر است. با توجه به مجموع شرایط نگرانی ها در اسرائیل افزایش پیدا کرده اما در داخل اسرائیل به نظر می رسد نتانیاهو از این وضعیت سود می برد.

او افزود: نتانیاهو نتوانست در تشکیل کابینه موفق باشد و این درگیری‌ها و این فضایی که به وجود آمده مقداری توجه عمومی را به آن طرف غزه و خطر حماس برگردانده و از این طرف شاید هم فرصتی برای انتخابات پنجمی در اسرائیل باشد که باز نتانیاهو سعی می کند در قدرت بماند. از یک طرف با مسئله دادگاه و اتهاماتی که روی آن وارد شده مواجه است و در دادگستری آنجا قضیه خیلی سفت گرفته و در حال بررسی است.


ملازهی تصریح کرد: نتانیاهو نتوانست دولتی تشکیل دهد و این برای او یک نقطه ضعف بود. نیروهای دیگر با آن کنار نیامدند ائتلافی تشکیل نشد و این خطر الان به وجود آمده که ممکن است فرد دیگری که معرفی کردند بتواند دولتی را تشکیل بدهد که آقای نتانیاهو از قدرت کنار برود. ممکن است با زندان روبرو شود چون پرونده اش در دادگاه به ضررش پیش می رود. مجموعه این شرایط را اگر در نظر بگیریم متوجه می شویم که وضعیت بسیار حساس است.

ملازهی متذکر شد: توجهات در سطح بین المللی به منطقه فلسطین جلب شده و بسیاری از کشورها نگران هستند که ممکن است یک جنگ تمام عیاری شروع شود که نتوان آن را کنترل کرد و به کل منطقه کشیده شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها